כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

עוזב, לא עוזב • ד"ר שושני יפרוש מתפקידו?

ד"ר שמשון שושני, מנכ"ל משרד החינוך, התנה את כהונתו במחצית הקדנציה בלבד • האם האיש שהחליט על הרפורמה בסמינרים החרדיים הולך הביתה?

שושני. צילום: יוסי פורמנסקי
שושני. צילום: יוסי פורמנסקי

אולי משום ששמו עלה השבוע לכותרות בעקבות ועדות השיבוץ לסמינרים עליהם הכריז, פירסם השבוע ערוץ 2 ידיעה אודות פרישתו הצפויה של מנכ"ל משרד החינוך, ד"ר שמשון שושני.

במשרד החינוך לא מבינים מה חדש בידיעה הזו, מה גם ששושני טרם הודיע סופית על החלטתו לעזוב. למעשה, כבר כאשר נכנס לתפקיד, לבקשת השר גדעון סער, התנה זאת בכהונה בת מחצית הקדנציה בלבד.

לפני מספר חודשים ביקש לממש את כוונתו ולפרוש מהתפקיד, אבל סער הצליח לשכנעו להישאר עד לאחר פתיחת שנת הלימודים. המועד הזה, מה לעשות, הולך ומתקרב, ואם לא יצליח סער לשכנעו בשנית, שושני, המנכ"ל המיתולוגי של משרד החינוך - עוזב.

"אחד מהמנהלים המצליחים שהיו במשרד", גומרים עליו במשרד את ההלל, ובהחלט יצטערו שם אם אכן יחליט לסיים את תפקידו. היחידים שישמחו הם לבלרי עיתון מסוים, שתקפו השבוע את האיש על רקע נושא הסמינרים, אבל מלבדם, אין מי שחולק על כישוריו המיוחדים של האיש.

בלי קשר לדיבורים על פרישתו הצפויה או לא של המנכ"ל, הודיע גם ד"ר צבי צמרת, האיש הנחשב למספר 3 במשרד, על יציאה לגמלאות. אלא שפרישתו לא תחולל רעידת אדמה כפי שתחולל פרישת שושני. בכל הנוגע לתפקידו של צמרת, במשרד כבר החלו באיתור מועמדים. יש אומרים, שבמקביל מחפשים גם מועמד חלופי למנכ"ל, אלא שבמשרד לא מאשרים זאת, אפילו לא ברמז.

ד"ר שושני כיהן כמנכ"ל משרד החינוך בתקופתו של השר יצחק נבון כשר חינוך, בין השנים 1986-1989. לאחר הפסקה, שב לתפקיד בשנת 1993 וכיהן תחת שולמית אלוני ואמנון רובינשטיין עד לשנת 1996. כאשר קיבל גדעון סער לידיו את משרד החינוך, מיהר להזמין את ד"ר שושני למלא את תפקיד המנכ"ל, במקום המנכ"לית הקודמת שלומית עמיחי.

בשנות כהונתו קידם שושני כמה וכמה רפורמות חשובות במערכת החינוך. "אם המערכת תמשיך לסתום חורים בכביש – לא נתקדם לשום מקום. צריך לסלול כביש חדש", אמר פעם.

אבל דומה כי הרפורמה שתביא לרעידת האדמה החזקה ביותר היא זו שהחל לקדם השבוע בהקימו את ועדות השיבוץ.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}