כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

מחזירים טובה: ישראל עוזרת לקפריסין

קפריסין סיפקה לישראל מטוסי כיבוי בזמן השריפה בכרמל? הגיע הזמן להכיר טובה • חברת החשמל שיגרה אוניה עמוסת גנרטורים להאיר את קפריסין בעקבות פיצוץ תחנת הכוח המקומית

הטענת הגנרטורים באונייה הלילה צילום: יוסי וייס
הטענת הגנרטורים באונייה הלילה צילום: יוסי וייס

הבוקר (ד) הפליגה מישראל לקפריסין אוניה ועליה 10 גנרטורים, משאית ומנוף של חברת החשמל. האוניה אמורה להגיע לנמל לימסול לקראת הערב.

שלשום, בשל פיצוץ בסמוך לתחנת הכוח הגדולה ביותר של קפריסין, ניזוקה התחנה בצורה קשה מאוד וכתוצאה מכך רבים מתושבי העיר נמצאים תחת עלטה.

אמש, עם קבלת הבקשה הרשמית מממשלת קפריסין ובה פירוט הציוד הנדרש, יזמו ותיאמו משרד החוץ וחברת החשמל לישראל את העברת הסיוע, תוך התארגנות מהירה במיוחד. בזמן שצוות מיוחד של משרד החוץ אייש את חדר המצב ועמד בקשר עם הגורמים הרלוונטיים, צוותי חברת החשמל העבירו עשרה גנראטורים גדולים (500 KVA קילווולט אמפר כל אחד מהם) ומשאית מנוף לנמל והעמיסו אותם על אוניה, שיצאה כאמור הבוקר לקפריסין. בנוסף, 7 עובדים של חברת החשמל הגיעו הבוקר לקפריסין כדי לתת סיוע טכני בהצבת הגנראטורים, חיבורם למקומות הנדרשים והפעלתם.

צבי חרפק, סמנכ"ל לוגיסטיקה של חברת החשמל, עומד בימים האחרונים בקשר הדוק עם סטליוס סטיליאנו, מנכ"ל חברת החשמל הקפריסאית, ועם נציגי משרד החוץ ומשרד הביטחון השותפים לסיוע. מנכ"ל החברה הקפריסאית הודה והתרגש על הסיוע הנשלח אליו מישראל.

בשגרירות ישראל בניקוסיה, העומדת בקשר עם רשויות הממשל, הגיעו גם נציגי חברת החשמל ומשרד הביטחון, המסייע מבחינה לוגיסטית.

ראוי לציין, כי ממשלת קפריסין סייעה לישראל במטוסי כיבוי בעת השריפה בכרמל, וכעת ניתנה ההזדמנות לתת סיוע הדדי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}