כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

ומי מבקר אצל החרדים ב'אונו'? הנשיא פרס

אחרי שביקר בישיבות, הנשיא פרס החליט להתרשם אישית מהסטודנטים החרדים - והגיע הערב לקריה האקדמית אונו • הוא נשא דברים וגם ענה לשאלות • צפו בוידאו ותמונות

פרס נושא דברים בפני הסטודנטים, הערב
פרס נושא דברים בפני הסטודנטים, הערב



נשיא המדינה שמעון פרס קיים הערב (א) ביקור מיוחד בקמפוס החרדי של הקריה האקדמית אונו, הממוקם באור יהודה, למפגש עם הסטודנטים. במהלך הביקור קיים הנשיא מפגש שאלות ותשובות עם כ-300 סטודנטים חרדים בקמפוס ששאלו אותו על נושאים אקטואליים העומדים על סדר היום.

כשנשאל הנשיא בעניין תעסוקת חרדים אמר: "אני יודע שהמגזר החרדי מעוניין להיכנס למעגל העבודה ואני קורא למעסיקים בישראל – תנו להם להיכנס למעגל העבודה תוך כיבוד התנאים המיוחדים שיאפשרו למגזר החרדי לעשות כך".

"אנו צריכים להיות חברה הפתוחה לכולם", המשיך פרס בדבריו, והוסיף כי "אחדות העם תגיע מתורה, מחכמה ומעבודה. שילוב החרדים והחרדיות במעגל העבודה הוא יעד אסטרטגי חברתי של מדינת ישראל. אין שום סיבה שבעולם שרבים במגזר יחיו מתחת לקו העוני. אני רואה בכם חלוצים ומעריך את הצטרפותכם לעולם האקדמי".

הנשיא אמר כי בעיניו "אין סתירה בין אמונה לעבודה- הרמב"ם שהיה רופא, מגלם בעיניי את המצב הרצוי ומהווה דוגמה ומופת של אדם המשלב בין התורה למדע".

ראש הקמפוס החרדי של הקריה האקדמית אונו, הרב פוגל, עדכן את הנשיא כי חרדים רבים המשרתים בצבא ובשירות אזרחי לומדים במכינות קדם אקדמיות בקמפוס החרדי על מנת שיוכלו להיקלט מאוחר יותר בלימודים אקדמיים. הנשיא הגיב ואמר "אני משבח אתכם על עשייתכם ומשבח את הצבא שעושה מאמצים לקלוט חרדים ומאפשר להם לשרת בסביבה המתאימה לדרכיהם זה מאחד את העם ומעלה את ערכו".

נזכיר כי הקריה האקדמית אונו אירחה בתקופה האחרונה אישים ידועי שם, וביניהם גם את יו"ר הכנסת - רובי ריבלין, שדיבר בפני התלמידים על חשיבות שילובו הציבור החרדי בלימודים ובמקומות העבודה.





























תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}