כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

'קדימה' מציגה: 'גזר דין' קשה למורדים

ועדת המשמעת של 'קדימה' החליטה להעניש את הח"כים שהפרו משמעת סיעתית ב'חוק החרם': שנלר יורחק מחברות בוועדות לחצי שנה ויוליה שמאלוב ברקוביץ ל-3 חודשים

'קדימה' מציגה: 'גזר דין' קשה למורדים
יצחק לב ארי מהיר חימה

ועדת המשמעת של סיעת קדימה החליטה להעניש בעונש חמור מאוד את חברי הכנסת שהפרו משמעת סיעתית. המדובר בחברי הכנסת עתניאל שנלר ויוליה שמאלוב ברקוביץ, שנמנעו מהצבעה ב'חוק החרם'.

ואלו הם העונשים, שניתנו לאחר שהוועדה שמעה את טענות השניים.

לגבי ח"כ שנלר - מדובר בפעם הרביעית שזומן לוועדת משמעת בשל הפרות המשמעת הסיעתית, ובגינן נענש בעבר. ביום ב' לא התייצב להצבעה, לא הודיע על העדרות ולא ענה לטלפונים בניגוד גמור לתקנון הסיעה. על כן, יורחק מחברותו בוועדה לביקורת המדינה ומכהונתו כמ"מ בוועדת חוץ ובטחון לתקופה של חצי שנה.

בכל הנוגע לח"כ שמאלוב ברקוביץ - זו הפעם הראשונה שזומנה לוועדת המשמעת. ביום ב' התייצבה במליאה ולא הצביעה, בניגוד לתקנון הסיעה. על כן תורחק מוועדת עליה וקליטה בה היא חברה ל-3 חודשים ותישלל ממנה הזכות להעלות הצעות לסדר והצעות חוק לתקופה של חודש.

ב'קדימה' מדגישים שחומרת העונשים קשורה בקשר ישיר לחומרת הפרת המשמעת הסיעתית ולחומרת הצעת החוק המדוברת נגדה הם לא הצביעו.

בתחילה היו חברים ב'קדימה' שחתמו על הצעת החוק, אך בעקבות דרישתה של יו"ר התנועה, ציפי לבני, הסירו את שמותיהם.

תגובתו של ח"כ שנלר הייתה חריפה ביותר. "לא אתן את ידי להחרים את ערביי ישראל בשל היותם ערבים גם לא את הבדואים, החרדים והאתיופים כי אינני גזען. האבחנה בין הוויכוח הלגיטימי על ההתנחלויות שראוי שיתנהל, לבין החרמת המתנחלים הוא פער שבין דמוקרטיה לגזענות", אמר.

לדבריו, כמתנחל זה 30 שנה יחד עם ילדיו ונכדיו, וכמי שהחרם מיועד לפגוע בו ובמשפחתו, הוא אינו יכול להתנגד לחוק.

שנלר אף הטיח דברי ביקורת במפלגה. הוא אמר: "שוב הוכח שאין מקום בקדימה, המרימה את דגל הבידול ממרכז המפה הפוליטית, לאנשים ורעיונות אידיאולוגיים שאינם מתיישבים עם השמאל המובהק. עונש זה מהווה תמרור אזהרה לחברי קדימה ותומכיה שהגיעו כמוני לקדימה מימין למרכז המפה הפוליטית, מתוך כמיהה לעיצוב מפלגת מרכז ערכית".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}