כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

התפרעויות במאה שערים • המשחטה נסגרה - קרויס נעצר

אנשי רשות המיסים, מלווים בשוטרים, סגרו את המשחטה בשוק מאה שערים • מאות תושבים התפרעו: השליכו אבנים וברזלים • 4 נעצרו - ושוחררו • ורק יואליש ממשיך להיחקר

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



אנשי רשות המיסים בירושלים הגיעו הבוקר (ד) לשוק מאה שערים בירושלים, כשהם מלווים בשוטרי משטרת ירושלים, כדי לסגור את המשחטה המקומית, הפועלת ללא רשיון.

במקום החלה התגודדות של כ-200 תושבים, אשר החלו ליידות לעבר השוטרים אבנים, ביצים, ברזלים וחפצים נוספים. שישה שוטרים נפצעו קל. אחד מהם פונה לבית החולים 'הדסה עין כרם'. נזק נגרם לניידת משטרה.

שמוליק בן רובי, דובר משטרת ירושלים, מסר ל'בחדרי חרדים' כי עד כה נעצרו חמישה תושבים בחשד להפרות סדר.

עידית לב-זרחיה, דוברת רשות המיסים בישראל, מסרה בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "חוקרי ונציגי מס הכנסה ורשות המיסים פועלים הבוקר בשכונת מאה שערים בירושלים".

המשחטה בשוק מאה שערים פועלת כבר למעלה מעשור ללא רישיון עסק וללא היתר לאישור חורג. ברשות המסים חושדים, כי בעלי המשחטה העלימו מס וביצעו עבירות נוספות. בנוסף, המשחטה גורמת למטרדי רעש לתושבים בשכונה. בשנת 2004 הורה בית המשפט לסגור את המשחטה, אך זו המשיכה לפעול, למרות הצו.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי גם 'קמב"ץ העדה החרדית', יואליש קרויס, נעצר, מיד לאחר שהמשטרה ורשות המיסים סיימו את משימתם במשחטה.

עד ראייה: "היה צוות של חוקרים ושוטרים אצל יואליש בבית, ובמקביל גם במשחטה. החרימו לו מסמכים ומחשבים ועוד ציוד רב. זה קרה דקות ספורות לפני שהוא התראיין בתחנות הרדיו על ההפגנות בשבת".

עד הראייה מספר כי מי שפיקד על המבצע מטעם המשטרה הוא מנהל תחנת 'מגרש הרוסים', אלי כזרי. "הוא ידוע בשנאתו ליואליש. היה אפשר לראות את השנאה ואת השמחה יחד על פניו".

על פי המשטרה, ההפגנה האלימה התדרדרה על ידי המפגינים לשימוש באבנים, ברזלים, בקבוקים, פחים בוערים ואף שפכו שמן ונפט על הכביש. נגד המפגינים נעשה שימוש במכת"ז ונזרקו שני רימוני הלם.



עיריית ירושלים: "סגרו משחטה שפעלה ללא רישיון"

מעיריית ירושלים נמסר:

"בעקבות פעילות חקירה של רשות המיסים סגרו הבוקר (ד') משטרת ישראל ועיריית ירושלים משחטה שפעלה למעלה מ-10 שנים ללא רישיון עסק וללא היתר לאישור חורג, בשכונת מאה שערים.

מלבד העובדה כי העסק פעל ללא רישיון ואישור עולה, כי היחידה הכלכלית של המשטרה נכנסה לתמונה בגין העלמות מס של הנאשם וכן ביצוע עבירות נוספות.

יצוין כי המשחטה פועלת למעלה מ-10 שנים ללא רישיון עסק וללא היתר לשימוש חורג ופועלת באזור מגורים. המשחטה פועלת בעיקר בשעות הבוקר המוקדמות אף לפנות בוקר, וגורמת למטרדי רעש לדיירים וכן למטרדים נוספים (אשפה, בעיית ביוב בשל העדר תשתית וכו').

לעירייה הגיעו עשרות פניות ובקשות לסגירת המשחטה. בשנת 2004 הורה בית משפט לעניינים מקומיים בירושלים למשחטה לסגור את העסק ואכן הבעלים סגר לזמן מסוים את העסק, אך פתח אותו מחדש.

עובדי השירות הווטרינרי שערכו ביקורת במקום כדי לאכוף את צו הסגירה נתקלו באיומים ובאלימות פיזית קשה, מצד יחידים בשכונה".

עדכון אחרון: 19:00

רוב העצורים בהפגנה מחוץ למשחטה של יואליש קרויס שוחררו.

על פי מידע שהגיע ל'בחדרי חרדים' עולה כי קרויס נמצא שעות ארוכות בחקירה ברשות המיסים. לטענת מקורביו, הוא מסרב לשתף פעולה בשאלות מסוימות והחוקרים לא מאפשרים כניסת עורך דין לחקירות.

עסקנים שניסו להתערב לטובתו של יואליש נענו בשלילה על ידי המשטרה בטענה כי רשות המיסים מטפלת בעניין.

מחר (ה) צפוי קרויס להתייצב למשפט כדי לדון על המשך מעצרו.

המהומות, צילום: פלאש 90















תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}