כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

ישי גילה למשפחת שליט: "הגר"ע בעד עסקה"

הוריו וסבו של גלעד הגיעו לישיבת סיעת ש"ס בניסיון להחתים את הח"כים על דרישה לעסקה מראש-הממשלה • ישי הבטיח: נחתום לאחר השינויים המתבקשים • המכתב - בפנים

משפחת שליט בישיבת סיעת ש"ס. צילום: פלאש 90
משפחת שליט בישיבת סיעת ש"ס. צילום: פלאש 90



אין כמו נוכחות אישית של הורי החייל החטוף גלעד שליט כדי להמס את הלבבות ולהשפיע על חברי כנסת. ובכל זאת, עד כה נחל מבצע ההחתמה של נועם ואביבה שליט כישלון חרוץ.

אתמול (ב') הגיעו ההורים, מלווים בסב צבי שליט, אל חדר ישיבות הסיעה של ש"ס, בניסיון להחתים את החברים על המכתב המיועד לראש הממשלה, בנימין נתניהו.

ניכר היה על יו"ר ש"ס, אלי ישי, כי ליבו נע בין תמיכה רגשית עזה להורים המתגעגעים לבין תמיכתו בממשלה בה הוא נוטל חלק. מטבע הדברים מכתב המופנה אל ראש הממשלה בתביעה לפעול הוא מעין הבעת אי אמון, גם אם זה לא כתוב במפורש.

בחלקה הראשון של הישיבה דיבר ישי אל מול המצלמות. בהמשך הוצאו העיתונאים - וההורים דיברו 'מלב אל לב'.

"כל עוד גלעד לא פה, לא נעשה עדיין מספיק", אמר ישי בפתח הישיבה והביע תקווה כי "כל הסבל הנורא הזה" יגיע לקיצו.

"זה לא סוד שאנחנו מנהלים משא ומתן עם גוף שאין לו ערך לחיים עם הרבה יותר אכזריות", המשיך ישי, "לכן מטבע הדברים זה הרבה יותר מורכב. מה שישראל מוכנה לעשות, אף מדינה בעולם לא מוכנה לעשות בעניינים של החזרת שבויים או פדיון שבויים, למרות שבמקרה הזה הוא לא שבוי אלא נחטף".

"נעשים מאמצים רבים בתחום המשא ומתן, אך עדיין זה לא הבשיל. מכמה סיבות, אבל בעיקר בגלל שהחמאס לא מוכן. יחד עם זה חייבים להגיע לסיום הפרשה והכאובה הזו".

השר ישי נמנע מלדבר על הצורך בפעולה צבאית. לדבריו, כל דיבור בעניין הזה "לא יתרום לשחרורו של גלעד שליט".

האם שאלת את הגר"ע יוסף בנושא? שאלנו את ישי. הוא אמר כי דיבר איתו מספר פעמים, בכל פעם שהתקדם המשא ומתן והנושא עלה שוב לדיון. "הוא נתן עד כה את ברכת הדרך להתקדם", אמר ישי.

לדבריו, "ברגע שתהיה עסקה מוגמרת, נבוא איתה לרב. בעסקה הקודמת שכמעט הסתיימה דעתי הייתה ברורה: תמכתי, אחרי שהתייעצתי עם הרב. כרגע לצערי הרב זה לא עלה בטוב. המשא ומתן ימשיך. אם יבשיל, ואני מקווה שכך, נמשיך בכיוון שלנו לתמוך".

לימין משפחת שליט. ישיבת הסיעה צילום: לימין משפחת שליט. ישיבת הסיעה
לימין משפחת שליט. ישיבת הסיעה


"לא נעשה די"

אבל ההורים סירבו להסתפק במלל, וביקשו לראות את חתימתם של החברים מתנוססת שחור על גבי מסמך.

השר ישי הבהיר להם כי לחתום על הנוסח כפי שהוא מובא בפניו לא יוכל, אבל הבטיח לערוך שינויים קלים ולהגיש להם מסמך חתום על ידי כל החברים.

וזהו לשון המכתב:

"תנועת ש"ס, בהנהגת הגר"ע יוסף, סבורה כי חובתה של מדינת ישראל לעשות הכול וזאת כדי להשיב את בנך גלעד הי"ו מהר ככל האפשר והניתן לחיק משפחתכם.

"ראשי התנועה הצהירו דברים ברוח זו כי עד שגלעד הי"ו לא ישתחרר משביו - יש בזה כדי להצביע כי לא נעשה די, וחובתנו לעשות הכול כדי לפעול לשחרורו של גלעד הי"ו.

"תנועת ש"ס עומדת לימין משפחת שליט ומחזקת אותה ומוכנה לסייע בדרכים יעילות בכל דבר שיש בו כדי להוביל בעז"ה לרגע בו נראה את גלעד הי"ו בחיק משפחתכם החמה.

"אנו מחזקים את ידי ראש הממשלה במאמציו להביא לשחרורו של גילעד הי"ו בהקדם האפשרי".

המכתב אינו שונה בהרבה מהמכתב עליו ביקשו הורי שליט להחתים את הסיעה, אלא שיש בו הדגשים הקשורים לדעת הגר"ע.

זו אינה סתם המלצה לראש הממשלה לעשות הכול כדי לשחרר את שליט, אלא הבעת דעתו של הרב, הסוברת כי חובתה של המדינה לעשות הכול כדי להשיב את הבן הביתה.

לא מדובר בהצהרה על תמיכה בעסקת שבויים כזו או אחרת אלא ב"חובתנו לעשות הכול" ובלי לפרט את הצעדים. יש במכתבם של ראשי ש"ס יותר ניסיון לחזק את ידיו של ראש הממשלה, מאשר לכפות עליו דעה כזו או אחרת.

המכתב הוא הדבר הקרוב ביותר לחתימה על מכתב שליט, יותר מזה לא יכלו בש"ס לעשות מבלי להסתכן בסכסוך עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הרואה במכתב ההורים מעין אי אמון אישי בו.

עד לישיבת הסיעה אמש (ב') חתמו על המכתב רק...4 חברי כנסת מלבד 3 חברי הכנסת שארגנו את מבצע ההחתמה: אילן גלאון ממר"צ, ושלושה חברי קדימה שחתמו למרות שהיו"ר סירבה לחתום: אורית זואר,ץ רונית תירוש ודורן אביטל מקדימה. חתימתם נוספה לחתימה היסודית של שלושת חברי הכנסת היוזמים שאול מופז מ'קדימה', מירי רגב, מ...'הליכוד' ואיתן כבל מ'העבודה'.






תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}