כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

עקב החום הכבד: ביקושי החשמל בשיא • איך נערכים?

שיפוצים אחרונים נעשו במתקני החברה במטרה לעמוד בביקושים הגבוהים הצפויים עקב החום הכבד • בתוך כך נמסר על פיצוץ נוסף הבוקר בצינור הגז המצרי

אילוסטרציה. צילום: יעקב נחומי
אילוסטרציה. צילום: יעקב נחומי



חברת החשמל נערכת לקראת גלי החום הצפויים בשבועות הקרובים ובצידם צפויים ביקושי שיא בצריכת חשמל.

מחודש אפריל ועד יוני התנהלו סדרת עבודות שיפוץ ביחידות יצור שונות ברחבי הארץ. עקב המחסור בעתודות ייצור, קוצרו לוחות הזמנים עד למינימום האפשרי על מנת להכין את כלל תחנות הכוח לפעילות מלאה בעומסי הקיץ הצפויים.

עתה, עם תחילת ימי הקיץ החמים, מתמודדת החברה עם שיאי ביקוש גבוהים ביותר ורזרבה מאוד נמוכה הנעה בין 100-1000 מגה ואט. לאור זאת, קיימת חשיבות גדולה לתקינותן של כל יחידות הייצור על מנת שחברת החשמל תוכל לעמוד בביקושים הגבוהים הצפויים במהלך חודשי הקיץ.

אלי גליקמן, מנכ"ל החברה, אמר היום כי החברה עושה לילות כימים על מנת לספק חשמל איכותי, אמין וזמין, "איננו חוסכים השקעות בתחזוקה ובתפעול תקין של היחידות המייצרות חשמל. תחזוקה מיטבית של יחידות הייצור הכרחית, נוכח הרזרבות הנמוכות בכושר ייצור החשמל", הדגיש. גליקמן הוסיף, כי במצב הנוכחי של משק החשמל, כל תקלה או שיבוש ביחידות הייצור, עלולים לגרום לקשיים באספקת החשמל.



פיצוץ נוסף הבוקר בצינור הגז

במקביל מדווחת היום חברת החשמל על פיצוץ נוסף שאירע לפנות בוקר בצינור אספקת הגז ממצרים.

כזכור, כבר הבהירו בעבר בחברת החשמל כי מכיוון ש-40% מייצור החשמל בארץ תלוי באספקת הגז ממצרים, הרי שפיצוץ שכזה עשוי לגרום למחסור חריף בחשמל ובהמשך אף לעלייה דרסטית במחירו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}