כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

תמוך בש"ס - וקבל רישיון עסק • שמח בעירייה

'מעיין 2000' - ביקשה לפתוח סניף בצומת אפיריון • למרות התנגדויות, אישרה הוועדה את המיקום • בעירייה מאשימים: ש"ס מקבלת כסף מהבעלים • ש"ס: "מדובר בהכפשות"

מעיין 2000, הבוקר. צילום: בחדרי חרדים
מעיין 2000, הבוקר. צילום: בחדרי חרדים



הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיריית ירושלים אישרה ברוב קולות את פתיחת חנות 'מעיין 2000' בצומת הרחובות בר אילן-עלי הכהן, במקום בו היו ממוקמים עד לפני מספר שנים אולמי אפריון, זאת למרות התנגדות נחרצת של נציגי 'יהדות התורה' בעירייה.

בעלי החנות הגישו לפני מספר חודשים בקשה לפתוח את החנות במיקום האטרקטיבי, אך נראה היה כי הבקשה חסרת סיכוי, לאור העובדה שמדובר באיזור ללא מקומות חניה והצומת מהווה את אחד מהעורקים המרכזיים בירושלים.

למרבה הפלא, אישרה הוועדה את פתיחת החנות, זאת לאחר לחצים קשים שהפעילו נציגי ש"ס בעירייה. גורמים בעירייה ששוחחו עם 'בחדרי חרדים' תולים את תמיכת אנשי ש"ס בפתיחת החנות, בסיוע הכלכלי שמקבלת התנועה המקומית מבעל החנות. מידי ערב חג מחלקת החנות תלושים לקניה בחנות, המחולקים על-ידי ש"ס הירושלמית.

תושבים פנו לנציגי הציבור מ'יהדות התורה', שיפעלו בכדי למנוע את ההיתר, אך ש"ס גייסה את סיעת מרצ, והצליחה לאשר בוועדה את הפעלת העסק במיקום המבוקש.

"המענקים הגיעו גם לציבור האשכנזי"

בוועדה המקומית הקימו תת-וועדה, בראשה עמד חבר המועצה מאיר תורג'מן, שערך סיור בשטח עם נציגים נוספים והחליט, כי אין כל בעיה לפתוח את הסופר באיזור. "הייתי בסיור שם עם לוק וגורא", מספר תורג'מן. "נפגשתי עם התושבים ושמעתי את הטענות שלהם. מי שחושב שקיימת בעיה של שוחד או סיפורים דומים יכול לפנות לתחנת המשטרה במגרש הרוסים - זה מטרים ספורים מבניין העירייה".

אשר מישאלי, חבר המועצה מטעם ש"ס, מגיב לטענות חבריו בעירייה: "המענקים שחולקו בערבי חג הגיעו גם לציבור האשכנזי וגם לציבור הספרדי בצורה מסודרת דרך גזברות העירייה ואגף הרווחה על פי רשימה מסודרת.

"חמשה חברים בוועדה מכל הבתים בעיריית ירושלים אישרו את ההיתר להפוך את המקום למסחרי. יש מישהו שמכפיש את כולנו אך הוא עושה את זה בעילום שם וזה אומר משהו על ההכפשות". מישאלי אף שולל על הסף את הטענות לפיהן ש"ס קיבלה כספים בעבר מבעלי הרשת: "לא היו דברים מעולם. בכל תיק שמגיע לשולחן הוועדה יש דברים שאפשר לבדוק ולמצוא אי תקינות. קובי כחלון - הוא אדם מקצועי וכל חברי הוועדה שלו אישרו את ההחלטה יחדיו".

גזענית? "זה מצחיק עד דמעות"

עוד לא הפסקנו להגיד 'מעיין 2000', וכבר יש מי שממהר להוציא את השד העדתי מהבקבוק. "מאשימים אותנו שאנחנו מתנגדים להחלטה בגלל שאנחנו אשכנזים", אומר גורם בעיריית ירושלים שהביע התנגדות נחרצת לאישור הוועדה. "שכחו כאן את הבעיה של התושבים שעבורם פתיחה של מקום כזה עלולה להוות סכנת חיים של ממש. בש"ס הפכו את הסוגיה לגזענית - זה מצחיק עד דמעות. כנראה שנצטרך לבקש מבעלי אושר עד לבקש לפתוח חנות במקום לא חוקי, כדי שנוכיח שאנחנו לא נגד רק בעלי חנויות ספרדיים".

סגן ראש העיר, יצחק פינדרוס, מגיב לטענות בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "מדובר בסכנת נפשות מי שמכיר את צומת הרחובות הזאת יודע שאין סיכוי שרכב יעמוד שם לדקה וחצי. זאת סכנת נפשות".

לגביי הטענות כי יהדות התורה התנגדה בגלל שמדובר בש"ס הוא אומר: "מה הקשר? מי שיש לו קשר עם ש"ס לא יכול לפתוח חנות או סופר בירושלים?".

"ההחלטה התקבלה בניגוד לעמדתנו", אומר שלמה רוזנשטיין. "אנחנו ביקשנו שתתקבל החלטה בכפוף לחוות דעת משפטית של היועץ המשפטי בוועדה כי לדעתנו אין לוועדה סמכות לדון בתיק כזה. אך כנראה קובי כחלון החליט שהוא לא צריך את החוות דעת המשפטית. יש הרבה השגות כלפי התוכנית הזאת. ישנם עשרות תלמידים, קווים עירוניים שעוברים בצומת הרחובות ואנחנו לא מבינים איך יהיה ניתן להעמיד שם משאיות שיבואו לפרוק ולטעון סחורה?"

בוועדה הבטיחו כי האישור יובא יחד עם פתרון מקצועי לבעיית התושבים מעוררת הסערה.

יחד עם זאת, היועץ המשפטי בעירייה יבדוק ניגוד עניינים של חברי ש"ס בעירייה בהחלטה שהתקבלה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 46 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}