כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

חשיפה • תרגיל הההשתלטות המבריק של פרוש ו'דגל' על אירועי סיום הש"ס

את סיום הש"ס של 'הדף היומי' יחגגו רק בעוד 13 חודשים, אבל 'שלומי אמונים' ו'דגל התורה' כבר שכרו אולמות • המשמעות: שליטה על אירועי הסיום המרכזיים, בראשות גדולי ישראל • השותפים מ'יהדות-התורה' נבוכים, אך מאיר פרוש מצהיר: "סיום הש"ס לא יהפוך לאירוע של פלגנות"

חשיפה •  תרגיל הההשתלטות המבריק של פרוש ו'דגל' על אירועי סיום הש"ס

במשרדי החברה המנהלת את מרכז הקונגרסים של 'בנייני האומה' בירושלים, כך טוענת שמועה עיקשת, התקבלה לפני קצת יותר משבוע הזמנה בלתי שגרתית. האיש שפנה אל ההנהלה ביקש 'לסגור' כבר עתה את שכירת כל האולמות ליום חמישי, י"ד אב תשע"ב - ואף שילם מקדמה.

מה דחק במזמין להזדרז ולשכור כבר כעת, יותר מ-13 חודשים לפני המועד, את כל האולמות שבמקום?

התשובה לכך נעוצה בזהות המזמין ובאירוע העתיד להתקיים.

שש וחצי שנים חלפו מאז סיום המחזור האחד-עשר של 'הדף היומי', בכ' באדר א' ה'תשס"ה - אז התקיימו אירועי ענק לרגל סיום הש"ס, ב'יד אליהו' בתל-אביב, שם פיארו את שולחן הכבוד גדולי התורה, ראשי הישיבות והאדמו"רים מאזור המרכז, וב'בנייני האומה' בירושלים, שם עמדו בראש המעמד ה'גדולים' מעיר הקודש - ונותרו עוד כ-13 חודשים לחגיגה הגדולה של סיום המחזור ה-12, בהשתתפות רבבות הלומדים.

אם היה אי-מי שחשב כי הברית שכרת מאיר פרוש, יו"ר סיעת 'שלומי אמונים' ביהדות התורה, עם חברי מפלגת 'דגל התורה', בפרשת ההשתלטות על עמותת 'החינוך העצמאי', הינה ברית זמנית - הוא עתיד להתבדות. שכן, כבר כעת עמלים שני הצדדים - שלומי אמונים ודגל התורה - על שיתוף הפעולה הבא ביניהם: הפקת האירוע המרכזי של סיום המחזור ה-12 של 'הדף היומי', ולצורך כך כבר מיהרו לשכור את 'בנייני האומה'.

השמועה אומרת, כי 'שלומי אמונים' או 'דגל התורה' הפקידו מקדמה גם במשרדי החברה המנהלת את אולם 'יד אליהו' בתל-אביב.

המשמעות: שליטה של משפחת פרוש, שמעוזה ממוקם ברחוב פרס 2 בירושלים, יחד עם פעילי 'דגל התורה', על אירועי הסיום המרכזיים, בראשות גדולי הדור. הם יהיו ה'מחותנים' שיזמינו את המוזמנים - וכל היתר יוכלו לבוא ולהשתתף כאורחיהם.

בחסידויות השותפות ביהדות התורה לא אהבו, בלשון המעטה, את השמועה על תרגיל ההשתלטות שרקחו החברים מ'פרס 2' ו'דגל התורה', וכעת דנים שם כיצד לנהוג לאור ההתפתחויות.

אנשיו של מאיר פרוש שוללים מכל וכל את המידע כי האולמות נשכרו על-ידם. "אין לי שום עניין להפוך את אירוע סיום הש"ס של הדף היומי, לאירוע של פלגנות", מדגיש בפנינו מאיר פרוש.

לדבריו, מעולם לא ערך אירועים באזור בני-ברק. אפילו ב'פרשת עמנואל', הוא אומר, לפני כשנה, משרדו שברחוב פרס ארגן שלטים ואת הפריטים טכניים, אבל בחזית בבני-ברק עמד חנוך זייברט, מ"מ ראש עירית בני-ברק. ה'פרושים' היו ממונים על הפגנת הענק בירושלים בלבד.

יחד עם זאת, מודים אנשי 'שלומי אמונים', כי הם עומדים להפיק אירוע ענק שטרם נראה כמותו. הם אינם מוכנים להנפיק רמז לגבי מיקום האירוע המתוכנן, ומכחישים כי כבר שכרו אולם כלשהו. יצויין, כי מועד סיום הש"ס חל במהלך חופשת 'בין הזמנים', מה שמאפשר את קיום האירוע גם באיצטדיון טדי.

ומדוע הוזמנו 'בנייני האומה' ו'יד אליהו'? לפי 'בעל השמועה', אולי כדי לחסום גופים אחרים מלארגן אירועים דומים באותו יום.

אנשיו של פרוש מספרים, כי במזכירות 'דגל התורה' כבר שוקדים על מלאכת תכנון אירוע סיום הש"ס, שייערך בשיתוף פעולה יחד עם 'שלומי אמונים'. לפי התכנית, כל האדמו"רים, ראשי הישיבות והרבנים יוזמנו להשתתף, והעצרת בירושלים, כך לדבריהם, תהיה עצרת ענק מרכזית שתלכד את כל היהדות החרדית. "הדבר האחרון שבו אנחנו רוצים הוא, שאירוע כמו סיום ש"ס יהפוך לאירוע של פלגנות", שב ומדגיש מאיר פרוש.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 48 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}