כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

"השוטרים חיפשו אותנו" • המשטרה: "הם בעטו ברכב"

מול המפגינים הקבועים ברחוב הנביאים בירושלים, התייצבו השבת פעילים אנטי-דתיים שביצעו פרובוקציות • קרויס מאושר: "רק ככה החילונים עוזבים את העיר"

הפגנות שבת בירושלים. צילום: פלאש 90
הפגנות שבת בירושלים. צילום: פלאש 90

השבת נערכו הפגנות ספונטאניות של פעילי 'העדה' ברחוב הנביאים בבירה במחאה על פתיחת חניון קרתא, אלא שהפעם ניצבו מולם פעילים אנטי-דתיים של תנועת 'ישראל חופשית' במטרה ליצור פרובוקציות.

לטענת המפגינים, הם פעלו באלימות ובחוסר צניעות מול המפגינים החרדים.

יואליש קרויס, הקמב"ץ האנרגטי, היה שם.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים', הוא אומר כי כל עוד המחאה של החילונים נגדם תימשך - ניצחון המאבק יהיה בידם. "לפני שנתיים הורה הגאב"ד להילחם נגד פתיחת חניון קרתא עד הסוף. בשל הבלאגן הגדול שהיה סביב ההפגנות הוחלט להעביר אותם לשבטי ישראל ומיד לאחר מכן בשל אותה סיבה הועברו ההפגנות לרח' הנביאים.

"במשך תשעה חודשים אנחנו מפגינים ברחוב הנביאים מדי שבת ולא היו שום פרובקוציות", מספר קרויס. "השבת - וגם בשבת שעברה - הגיעו כמה חילוניםוהחלו ליצור פרובוקציות. המשטרה עזרה להם ורדפה אחרינו עד בנייני זופניק. השבוע הם חיפשו אותנו בכל פינה ואף היכו אותו נמרצות".

לדברי קרויס, ממחאת החילונים, הציבור החרדי בעיר רק ירווחים: "מאז ההפגנות, כל שבוע עוזבים את העיר 8 חילונים. לפני 4 חודשים העזיבה הפסיקה כי אף אחד לא דיבר עלינו. כעת הם רק עוזרים לנו. מגיעים יותר חרדים להפגין נגדם ועוד חילונים יעזבו את העיר. אנחנו נמשיך עם המאבק ללא אלימות וללא מורא עד שהחניון ייסגר. אם הם ימשיכו בדרך הזאת - אנחנו ננצח".

ממשטרת ירושלים נמסר בתגובה: "במהלך ההפגנה אתמול השתתפו כמה עשרות חרדים שקראו קריאות נגד חילול שבת. כוח משטרה מנע בעדם לחסום את הכביש. לאחר שההפגנה התפזרה יצאו כמה חרדים מאזור מאה שערים ובעטו ברכב שחלף במקום. כוח משטרה שהוזעק למקום הניס אותם בחזרה לתוך השכונה. בזמן ההפגנה הגיעו למקום מספר סטודנטים מחופשים לליצנים וביקשו להפגין במקום. כוח משטרה חצץ בין הצדדים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}