כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

חוק נהרי ניצל ברגע האחרון • ראיון

ניצן הורוביץ כמעט הצליח לבטל את החוק המחייב תמיכה במוסדות הפרטיים • נהרי: "מאז קום המדינה, הטיפו לנו על שויוניות. אם החוק הזה היה עובר, זה היה מזעזע את הקואליציה"

מלחמת עולם. נהרי
מלחמת עולם. נהרי

מי היה מאמין שחוק שהוגש כהצעה פרטית של ח"כ ניצן הורוביץ ממר"צ, יקבל תמיכה משני שרים שהם לא רק מהקואליציה, אלא גם חלק מתנועת הליכוד.

המדובר בהצעת חוק פרטית לפיה...יבוטל 'חוק נהרי' הקובע כי רשות מקומית תתמוך במוסדות חינוך פרטיים בגובה 75%.

למרות ששני השרים - גדעון סער ולימור לבנת - נמנעו ברגע האחרון, בשל שיקולים קואליציוניים, הם תמכו בו בכל ליבם. לדעתם, 'חוק נהרי' פוגע במערכת החינוך הממלכתית.

"מדובר בניסיון נואל של מרצ למנוע שוויון", אומר נהרי בראיון ל'בחדרי חרדים'. "רק היום מבינים למה התעקש בשעתו לכלול גם את בתי הספר הדמוקרטיים והערביים בחוק הבייבי 'שלו'.

"זהו חוק שוויוני, וזה מה שהסברתי לסער. אילולי חוק זה, כל מערכת החינוך הפרטית הייתה בצרות", הוא אומר, ואינו מבין את מר"צ, "שרוממות השוויון בגרונה, אך חרב פיפיות בידה".

ובכלל, הוא סבור שאם נבדוק טוב טוב מיהם המתנגדים לחוק, נמצא כי בחלקם הגדול הם הורים לילדים שלומדים ב... מוסדות פרטיים.

מבחינת נהרי נעשה צדק בוועדת השרים לחקיקה. לא בגלל מחוייבות קואליציונית, אלא משום הרציו והצדק. "יש פסיקות תקדימיות של בתי משפט מינהליים גם בבאר שבע וגם בתל אביב, שתומכים לגמרי בחוק שלי, והם הפתיעו גם אותי לטובה", הוא אומר.

"אמרתי לשרה לבנת: את, שהיית שרת החינוך, טוענת שהחוק פוגע בחינוך הממלכתי? את לא מבינה שהחינוך הממלכתי פוגע בעצמו? אם ישנו את המערכת, היא תעלה על הפרטיים. הבעיה היא שלא משקיעים בהם מספיק".

החוק שלו, מבחינתו, הוא השוויון בהתגלמותו. ולהפך, אם יבטלו אותו, תהיה עילה לפנות לבג"צ. בניגוד לסער, שהציע לדחות את ההצבעה לעוד מחצית השנה, עמד נהרי על דעתו לפיה צריך להצביע כאן ועכשיו. החברים, למזלו, השתכנעו והסכימו עם דעתו.

"מאז קום המדינה הטיפו לנו על שויוניות. מתברר, שלא התכוונו למה שאמרו. אם החוק הזה של הורוביץ היה עובר היום, זה היה מזעזע את אמות הסיפים של הקואליציה הנוכחית. הייתה פורצת מלחמת עולם", הוא מבהיר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}