כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

"שלום לכם ולהתראות": הצהובון הבריטי נסגר

הצהובון הבריטי 'ניוז אוף דה וורלד' שלח במוצ"ש להדפסה את הגיליון האחרון שלו, לאחר 168 שנות פעילות. "העיתון הטוב בעולם", נכתב על השער האחרון

"שלום לכם ולהתראות": הצהובון הבריטי נסגר
יעקב נחומי

הצהובון הבריטי 'ניוז אוף דה וורלד' שלח במוצ"ש להדפסה את הגיליון האחרון שלו, לאחר 168 שנות פעילות. בעמוד הראשי העיתון נכתב: "תודה לכם ולהתראות". באתר האינטרנט הוקדש מאמר פרידה של העיתון מקוראיו.

סגירת העיתון מסעירה את כלי התקשורת ואת תושבי בריטניה בימים האחרונים, זאת בעקבות ניסיון של בעלי העיתון להתמודד עם פרשה בה בכירים במערכת העיתון ביצעו האזנות סתר בלתי חוקיות לאלפי בני-אדם, ביניהם בני משפחת המלוכה ומשפחות שכולות.

הגיליון הודפס בכ-5 מיליון עותקים בפעם האחרונה. "זה לא המקום שבו אנו רוצים להיות וזה לא המקום שבו מגיע לנו להיות, אבל אני יודע שנפיק גיליון שנוכל להתגאות בו", כתב עורך העיתון קולין מיילר בדואר אלקטרוני ששלח לעובדים בחברה.

העמודים הראשיים בעיתון, הקדמי והאחורי, כוסו בתמונות של ידיעות בלעדיות שפורסמו בעיתון בשנים האחרונות. ההכנסות מהגיליון האחרון, הבטיחו בעליו, ייתרמו לצדקה.

"לאחר 168 שנים אנחנו נאלצים לבסוף להיפרד פרידה עצובה אך גאה מאוד מ-7.5 מיליון הקוראים שלנו", נכתב בכותרת המשנה. בפינה הימנית העליונה של עמוד השער נכתב: "העיתון הטוב ביותר בעולם, 1843-2011".

סגירתו של העיתון כוללת עזיבה של יותר מ-200 עובדים את חדרי המערכת בפעם האחרונה.

"כבר התנצלנו", אמר הבעלים מרדוק באיידהו, שם השתתף בכנס גדול בנושא תקשורת. "אנשים אכזבו אותנו... העיתון אכזב את קוראיו", הוסיף בצער.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}