כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

"קורא את 'תורת המלך' ולא מבין על מה המהומה"

הזמר יהורם גאון התייחס ביום שישי, בתכניתו ברשת ב' של קול ישראל, למעצר הרבנים: "לקחו מהם טביעות אצבע, למקרה שהוא יגנוב מישהו, שיהיה במאגר"

הרב ליאור והרב יוסף
הרב ליאור והרב יוסף

הזמר יהורם גאון התייחס ביום שישי, בתכניתו ברשת ב' של קול ישראל, למעצרם של הרבנים יעקב יוסף ודב ליאור, בגין הסכמתם לספר 'תורת המלך'.

"הפרקליטות ביקשה לחקור את הרבנים על כך שנתנו הסכמה לספר שנקרא תורת המלך בו ראו הסתה וספר שיש בו הסתה ראוי, לכל הדעות, להימחק להיגנז ולהיעלם מעיני כל קורא", פתח גאון את דבריו.

"עד כאן הכל נשמע הגיוני. אני למשל לא הייתי מגיע לספר זה לעולם - מה לי עם מאמר מלא ציטטות מדברי הלכה בדיני מלחמה? אז איך תסבירו שמזה שבועיים מאז הלכתי לחפש את הספר, אני קורא בו וקורא בו ומנסה להבין את המהומה, אז במידה מסוימת הייתה כאן החמצה - שספר מסית, לשיטת הפרקליטות, שהיה אמור להיעלם ולהימחק הפך למפורסם".

לפני שהתייחס גאון לעיקר דבריו, הבהיר כי עמדתו בנושא היא עד לבקשת המשטרה לחקירת הרבנים: "ממנה ואילך לא היה מנוס אלא ציות מוחלט והגעה מיידית למשטרה - 'דינא דמלכותא דינא' ו'לולא מוראה של מלכות איש את רעהו חיים בלעו', וללא מוראה של מלכות גם תורה לא תישמע במחוזותינו, אלא רק שאגות ונהמות ונביחות של 'ערב רב'. מוראה של מלכות הוא הדבק היחיד המלכד את כולנו חילונים וחרדים", קבע.

"משנקרא הרב לחקירה - היה חייב בכבודה של מלכות.

"לו היה כל רב נקרא לחקירה בעוון גניבה או שוחד, מישהו היה מצפצף או מפגין או מבעיר צמתים? מישהו היה קורא לרבנים ממשיכי דרכו של גבלס? היתה קמה מהומה וזעקה אל מול בית המשפט העליון?" תמה גאון. "זה קרה כי מדובר לא במעשה, אלא בהגות וזה איזור דמדומים. האדמה בוערת מתחתינו ומאיימת לפרוץ מתוך לועות הרי געש של חרדים מול חילוניים. כל הזמן האדמה הזו רותתת ויש תוקף אדיר למשפט הנצחי 'סוף מעשה במחשבה תחילה'".

לסיום התייחס גאון לנקודה מעניינת אותה העלו רבות בתקופה האחרונה, מאז חקירת הרבנים: "שאלו את הרב האם קראת את הספר? האם אתה מסכים עם מה שכתוב בספר? האם מותר להרוג בשעת סכנה לחייך מגנים אנושיים המגנים על הסכנה? קיצורו של דבר 40 שאלות שמסתכמות לאחת: האם אתה תומך בספר לו נתת הסכמה. הרי הוא נתן הסכמה והיא חתומה, אז ברור שהוא עומד מאחורי הכתוב? לא רק שהיה אפשר לשאול אותו בטלפון, אלא לקחו לו טביעת אצבע שאם יכייס מישהו, שתהיה הבוהן שלו במאגר העבריינים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}