כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

"אבא, מה זה נרקומנים?" שאל מוישה'לה

מוישל'ה, שנשלח להביא את 'יתד נאמן' מתא הדואר, התעניין בחזרתו מי הם הנרקומנים עליהם כתוב בעיתון • קבלו: לאחר כישלון המאבק בשבועונים, 'יתד' עובר לקווי הנייעס

כותרת הכתבה בעיתון. צילום: בחדרי חרדים
כותרת הכתבה בעיתון. צילום: בחדרי חרדים

היום (ו') בבוקר נשלח מוישל'ה להוציא את עיתון 'יתד נאמן' מתיבת הדואר ולהכניסו הביתה.

בדרך אל המטבח הוא דיפדף בעיתון, וכשנכנס פנימה, שאל בתמימות: 'אבא, מה זה נרקומנים'?

האב ההמום כבר תיכנן להתקשר אל מנהל ה'חיידר' ולמחות על העובדה שהכניסו לכיתה שני ילדים חדשים, בנים של 'בעלבתים', כנגד רצונו של ועד ההורים. אלא שאז הראה לו בנו את עיתון 'יתד נאמן', בו נכתב: בציבור החרדי ישנם לא מעט נרקומנים.

תחת הכותרת 'הנרקומנים של הנייעס', מקדיש הבוקר 'יתד נאמן' כתבה נרחבת נגד 'קווי הנייעס', ונגד ההתמכרות לחדשות, ההורסת - לפי העיתון - חיי אברכים ובחורי ישיבה.

"חיי השתנו לבלי הכר. כעת שנתיים לאחר מכן, לאחר תקופה של סבל בלתי יתואר, אני מבקש רק דבר אחד להזהיר את הציבור: קווי הנייעס הללו הם אסון, אל תתחילו להאזין להם זה פשוט הורס וממכר", אומר בכאב מאזין לשעבר, לעיתון.

אנחנו באופן אישי, היינו מנסים להצליב את הנתונים אותם סיפק 'הנרקומן', אך 'יתד נאמן' בחר להאמין לאיש ולהגיש את דבריו במלואם.

בכתבה מצוטט כתב בעיתון 'מעריב', שסיקר את תופעת קווי הנייעס.

"כדי להפוך את הדיווח ל'פיקנטי' יותר, הם אינם בוחלים בפגיעה בגדולי ישראל, ביצירת מחלוקת ובקריאת תיגר על היהדות הנאמנה, בבחישה בחיי מוסדות וקהילות, בהשמעת לשון הרע ובהעצמת אירועים זניחים".

השדרן יענקי קצבורג, מגיב בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "בזכות פנייתכם קראתי את הכתבה המשמיצה ב'יתד'. שמחתי לראות שכל הציטוטים מאנשי חינוך ואברכים שכביכול התמכרו - כולם מופיעים בעילום שם. יש לנו גיבוי חזק ורחב מאנשי חינוך, שעולים אצלנו לשידור ומחזקים אותנו בהמשך מלאכת הקודש.

"ברור ש'יתד נאמן' מקדש מלחמה ומנהל מאבק בכל דבר שעלול להזיק לו כלכלית, בניסיון לייצר הד ציבורי בנושא, ללא הצלחה. אני שמח שהעיתונים 'המודיע' ו'המבשר' לא מצטרפים להתקפות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}