כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

מוזס מספר ב'המודיע': מיהו הילד הקטן שחייך למצלמה?

השלב השני בפיוס בין 'המודיע' לסגן שר החינוך: כתבה נרחבת על השתתפותו ב'פורום המנהלים' • מוזס מגולל זכרונות מרתקים 'מבית אבא' על העיתון

מי שציפה לגזור 'קופון' מסיכסוך - התאכזב. מוזס
מי שציפה לגזור 'קופון' מסיכסוך - התאכזב. מוזס

לאחר שפורום המנהלים של 'המודיע' הפך, בין השאר, גם לזירת פיוס בין העיתון לבין סגן שר החינוך, מנחם אליעזר מוזס, מגיע היום (ו) השלב השני בפיוס בין הצדדים: העיתון מפרסם בגליון יום שישי ידיעה נרחבת על השתתפותו בפורום. העורכים, מתוך רצון טוב, העדיפו את הרייטינג הגדול של עיתון סוף השבוע, כדי לתת הד נרחב יותר לידיעה.

בדיווח בהמודיע, מאת הכתב הבכיר של העיתון יעקב רייניץ, מסופר על ביקורו של סגן שר החינוך בתערוכה הענקית של הפורום ועל השתתפותו בחלק מהדיונים. "לאחר הרצאת מר גזי קפלן מנכ"ל 'אוסם' נתבקש סגן השר להעניק למר קפלן תעודת הוקרה מטעם 'פורום המנהלים'", מדווח רייניץ.

רייניץ מספר על שיחתו עם מוזס, ומגולל מפיו 'זכרונות מבית אבא': "המודיע היה חלק בלי נפרד מנוף ילדותי. אבי הרה"ח ר' שלמה זלמן מוזס זצ"ל, ששימש בתפקיד מזכיר מועצת גדולי התורה ומזכיר הוועד הפועל העולמי של אגו"י, היה אחד מעמודי התווך של 'המודיע' באותם ימים.

"מצבו הפיננסי של 'המודיע' באותם ימים היה קשה מאוד וכולם התאמצו לגייס כסף כדי שהעיתון ימשיך לצאת לאור. מרנן ורבנן גדולי ישראל ראו ב'המודיע' את שופרה של היהדות החרדית ומבחינתם לא בא כלל בחשבון שהעיתון יפסיק ח"ו לצאת לאור. 'המודיע' הציל את הדור מקריאת עיתונים חילוניים והיה עמוד האש שהאיר את מחנה ישראל.

"באחד הימים התקשרו מהדפוס והודיעו כי בגלל חובות עתק, שהעיתון חייב לדפוס, הם לא יוכלו לספק יותר את העופרת לעיתון. ובלי עופרת, כידוע, אי-אפשר לעמד את העיתון. במערכת ניסו לעשות הכל בכדי לגייס כספים, אבל לשווא. לרגעים נדמה היה כי שופרה של היהדות הנאמנה, ידום.

"אבי שראה את המצב הקשה הלך ומשכן את ספר הזוהר הקדוש שהיה ברשותו, ובכסף שקיבל בתמורה שילם חלק מהחוב לדפוס. מיד לאחר מכן העופרת הגיעה למערכת ברחוב יהודית 1 והעורכים החלו במלאכת העריכה.

"לקראת חצות הלילה, לאחר שסיימו לסגור את העיתון, יצאו אבי והעורכים, רבי משה עקיבא דרוק ז"ל ועוד, בריקוד נלהב במרתף ברחוב יהודית. בריקוד הזה הביעו את שמחתם כי ב"ה שופרה של היהדות הנאמנה תמשיך להשמיע בעוז ובגאון את דבר ה'.

"אני לא יכול לשכוח את החגיגות שהיו ביום שגליון ה-1000 יצא לאור. באותו יום ערכו סעודה מיוחדת במערכת 'המודיע' והיתה שם שמחה גדולה. בסעודה השתתפו העורכים והסופרים, הרה"ג רבי חיים נאה זצ"ל, החסיד שבכהונה רבי יצחק מאיר לוין זצ"ל, הרה"ח ר' לייבל לוין ז"ל, הרה"ח ר' יחיאל גרנטשטיין ז"ל, הרה"ח ר' יהודה לייב גירש ז"ל, ויבלחט"א הרה"ח ר' חיים משה קנופף הי"ו. וכמובן שגם אבי היה שם. בתור בן יחיד שלו, הביא אותי אבי לסעודת המצווה המיוחדת הזו.

"התמונה מהמעמד התפרסמה למחרת בעמוד הראשון ב'המודיע', ועד היום עמוד זה שמור בארכיוני. בין כל העורכים והסופרים הבכירים ב'המודיע', רואים אותי שם, ילד קטן, עומד במרכז התמונה ומחייך למצלמה.

"כשאני רואה כיום את האימפריה הענקית של 'המודיע', כיצד מעיתון יומי של שני עמודים הפכו למעצמה תקשורתית המובילה בציבור החרדי בעולם כולו, גם בשפה העברית, גם באנגלית וגם בצרפתית – רואים בחוש כיצד ברכתם והדרכתם של גדולי ישראל עומדת לימין העיתון, שזוכה לסייעתא דשמייא מופלאה בכל אשר יעשו".

מכאן עבר מוזס לחלק שבחים לפורום המנהלים. "היוזמה הזו של 'פורום מנהלים' מבית היוצר של 'המודיע' זה עוד נדבך חשוב, שכן ניתנת כאן האפשרות המקצועית למנהלים לשמוע הרצאות ולהחכים והכל על טהרת הקודש, שזהו מטרתו של 'המודיע', להגיש הכל בצורה הכי מקצועית ועל טהרת הקודש!".

אין ספק שכל מי שציפה לגזור 'סכסוך' בין 'המודיע' לבין מוזס, התאכזב ביותר למקרא הידיעה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}