כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

ה'סיירת של הגרי"ש

ה'סיירת של הגרי"ש

בעקבות שורה של אירועים לבביים שהובילו למותם של גדולי הפוסקים בעדה החרדית, ביניהם הרב יהודה מיכל ליפקוביץ ,' החליטו מקורבי הרב יוסף אלישיב ,) 101( מנהיג הציבור החרדי-ליטאי, שלא לקחת סיכונים. בימים אלו מתכננים בחצרו של הרב להכשיר מקורבים לו בקורס מזורז של עזרה ראשונה - על מנת שיהיו ערוכים להצלתו בעת הצורך - במידה ויתמוטט.
מדובר בהרכב מצומצם מאוד של אנשים אשר יעברו קורס עזרה ראשונה מזורז בן 5 עד 20 שעות, במהלכו ילמדו כיצד לבצע החייאה על מטופל שעבר אירוע לב או הפסיק לנשום. ה"חניכים" ייבחרו בקפידה מתוך חצרו ובעיקר ייבחרו אלו הצמודים אל הרב אלישיב באופן יומיומי. "בסביבתו של הרב הבינו שצריכים להיות זהירים," סיפר גורם המכיר את הפרטים. "הם לא לוקחים סיכונים, בייחוד לאחר שהרב עבר ניתוח קשה מאוד ומורכב מאוד."
לאחרונה נותח הרב אלישיב בהצלחה בבית החולים "שערי צדק" בירושלים לאחר שהיה זקוק לטיפול בעורק המרכזי בגופו. עקב גילו המופלג, נזקק כעת הרב אלישיב להשגחה רפואית צמודה, בנוסף לכך שגדולי הרופאים מרחבי העולם פוקדים אותו ובודקים אותו באופן אישי בכל כמה שבועות.
ההיסטוריה הרפואית של הרב ארוכה: לפני מספר שנים הוא נאלץ לעבור ניתוח קשה, אז גם הייתה סכנה ממשית לחייו. במקרה אחר נאלצו חובשים לבצע בו טיפול לאחר שנפל ונחבל בגופו ובעקבות כך אושפז בבית החולים.
כיוון שבריאותו איננה יציבה, על אף צלילותו, מבחינתם של מאמיניו יש לשמור עליו מכל משמר, בעיקר עקב העובדה שהרב ממשיך להעביר שיעורים יומיים ויוצא מביתו מדי יום. על אף שמחצרו של הרב טרם פנו למומחים לעניין ביצוע הקורסים, גורמים המעורים בפרטים אישרו אתמול כי בקרוב תתבצע פנייה להעברת הקורס לאנשי מגן דוד אדום, שם יוצע להם הקורס המתאים ביותר.
כיום נחשב הרב אלישיב לאחד הפוסקים הגדולים במגזר החרדי. מבחינתו של הציבור הליטאי, אלישיב הוא "פוסק הדור." אחת מפסיקותיו הידועות היא איסור על ניתוק ממכשירי החייאה של חולה שמת מוות מוחי. הרב אלישיב הגדיר ניתוק כזה כרצח.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}