כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

הבחירות ב'קרית אונו' • בי"ד הוציא צו מניעה

סטודנטים חרדים מהקמפוס הירושלמי - הקריה האקדמית אונו, אינם מרוצים מהתנהלות הבחירות לאגודת הסטודנטים • הם פנו לבי"ד שהוציא צו נגד קיום הבחירות

הקמפוס הירושלמי
הקמפוס הירושלמי

מאבק עז מתחולל בימים האחרונים סביב קיומן של הבחירות לאגודת הסטודנטים המשותפת לסניפי הקריה החרדית אונו, באור יהודה ובירושלים.

הערב (ה) ככל הנראה הגיע המאבק לסיומו, עם הצלחה נאה לתלמידים שדרשו לבטל את קיומן של הבחירות.

על פי התוכנית המקורית, הבחירות היו אמורות להתקיים במהלך השבוע הבא, בין הימים ראשון עד חמישי. אלא שקבוצה גדולה של סטודנטים טענה, כי מדובר במחטף ובנסיון לבצע בחירות בהתראה של ימים בודדים, זאת כדי להקשות על מתמודדים להתארגן.

הסטונדטים התאגדו, ושניים מתוכם - משה שורק ואברהם אייזנבאך - פנו לבית הדין של הגר"ד לוין, בבקשה להוציא צו מניעה נגד קיומן של הבחירות, ממידע שהגיע לאתר 'בחדרי חרדים' עולה כי הבחירות אכן יבוטלו לעת עתה, עד להודעה חדשה.

משה שורק, סטודנט למשפטים שנה שניה בקריה, מסביר ל'בחדרי חרדים': "לטעמם של תלמידים רבים המקום מתנהל באופן לא תקין, לא ראוי ולא סביר, ולכך יש צורך במנהיגות חזקה לסטודנטים ובייצוג ראוי.

"מדובר בבחירות שנתיות הנערכות לתפקידי יו"ר אגודת הסטודנטים, חברי מועצה וחברי כיתה, ובוצע כאן נסיון חמור למחטף מהיר שימנע מסטודנטים שרצו להתמודד - להיערך כראוי לבחירות, נסיון הנוגד גם את התקנון".

• האם לך עצמך יש כוונה להתמודד?

"לא התכוונתי מלכתחילה להתמודד, וגם בעתיד איני רואה את עצמי מתמודד. נעניתי לפניות מחברים רבים לטפל בנושא, ובהזדמנות זו מן הראוי לציין את ידידי אברהם אייזנבאך שהיה שותף מלא למאבק".

• ניסית לפנות קודם למארגני הבחירות בכדי למנוע הליכה לבית הדין?

"פניתי לעו"ד שמייצג את הוועדה וגם ליו"ר הוועדה בצורה טובה וחיובית, במטרה להגיע לפיתרון בכדי למנוע דחייה של הבחירות. לצערי, לא קיבלתי התייחסות רצינית.

"נאלצתי לעבור לפרטי פרטים על התקנון וגיליתי שניגוד העניינים והחריגה מההסמכות של הפקידות במקרה זה מרחיקה לכת. פניתי אליהם ביום ד' עם הטענות בכתב, וביקשתי תשובה דחופה. קיבלתי כבר אמש את התשובה והיא רק חיזקה את דעתי בנושא. ניסינו שוב לשבת ולהגיע להבנות שלא צלחו בסופו של דבר. כאשר אמש אף השבתי תשובה מנומקת נוספת שזכתה להתעלמות.

"בעקבות כך נאלצנו לגשת לבית הדין של הרב לוין, שישב ובדק את החומר, והתרשם לבד, גם לפי הודעות הוועדה, שיש כאן בעיות חמורות, ובאופן מיידי הוציא צו מניעה לקיום הבחירות, תוך שהוא משאיר פתח לקיים דיון ולמנוע את ביטול הבחירות.

"למרות זאת, הם בחרו שלא לקיים דיון בבית הדין, והתכוונו ככל הנראה להתעלם מצו המניעה, כולי תקווה שבסוף אכן יקיימו את צו המניעה, כיוון שסוף-סוף מדובר בקמפוס חרדי, ואך טבעי הוא שיתייחסו ויכבדו את הוראות בית הדין.

"ראוי להוסיף כי גם אם אכן יתעלמו מהצו ויקיימו את הבחירות, הרי שאלו יבוטלו על-ידי כל בית דין או בית משפט שהפרשה תתגלגל לפתחו, עקב חוסר סמכות הנובעת מהפרת התקנון באופן בוטה".

כאמור, ככל הנראה הבחירות יידחו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}