כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

נכנעו? • 'קול ברמה' יעלה נשים לשידור

לאחר משא ומתן מתמשך עם הרשות השניה, 'קול ברמה' תאפשר לנשים בתפקידים ציבוריים לעלות לשידור פעם בשבוע ובמקרי חירום • בנוסף: תוכנית נשית תועלה לאוויר

בקרוב נשים? תחנת הרדיו קול ברמה. צילום ארכיון
בקרוב נשים? תחנת הרדיו קול ברמה. צילום ארכיון

לאחר מאבק של חודשים ארוכים מסתמנת פשרה בין מועצת הרשות השנייה לתחנת הרדיו 'קול ברמה' בנושא העלאת נשים לשידור.

התחנה לא מעלה נשים לשידור, גם כאשר מדובר בנשות ציבור או פוליטיקאיות. כשמדובר בתוכניות המיועדות לילדים, בנים מורשים לעלות לשידור ואילו בנות מתבקשות לשלוח פקס למערכת. גם בעמדות השדרנים יש רק גברים.

בחודשים האחרונים מנהלת מועצת הרשות, מאבק נגד מדיניות התחנה, זאת בשל העובדה שהתחנה פועלת מכוח זיכיון של המדינה ומשדרת על תדר ששייך למדינה.

בישיבת הוועדה שהתקיימה השבוע הציעה התחנה להקים רצועת שידור שבועית לנשים וכן כי תאפשר לנשים בתפקידי ציבור לעלות לאוויר. לאחר דיון בעניין מסרה ועדת הרדיו כי היא רואה בהצעת התחנה "התחלה של מהלך חיובי להשמעת נשים בשידוריה", וכי "ישנה חשיבות רבה להסדרת הנושא בדרך של דיאלוג והסכמה".

רדיו 'קול ברמה' מסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "המידע שהתפרסם בכלי התקשורת אינו מדויק. בעקבות פניית ארגונים חילוניים ורפורמיים לרשות השנייה, נדרשה התחנה לסוגיית קול אישה.

"לאחר דין ודברים מול הרשות השנייה ובהמלצת הוועדה הרוחניתשל התחנה, הוחלט לאפשר שידור קול אישה בשני מקרים בודדים. הראשון, בעיתות חירום בלבד והשני לאפשר רצועה שבועית בודדת שתאפשר אך ורק העלאת נשים לשידור בכדי שאלו תוכלנה להביע דעתן בנושאים שונים. הנ"ל בתהליך הדרגתי ומבוקר שמטרתו לבחון אתהשפעת המהלך הרגיש על ציבור המאזינים הגדול של התחנה, ובמידת הצורך לבחון את הנושאמחדש לרבות חזרה למצב הנוכחי.

תחנת הרדיו 'קול ברמה' הוקמה בכדי לתת שירות הולם וראוי לציבורהחרדי, על כל גווניו, ותמשיך לשמור על העיקרון של "כל כבודה בת מלך פנימה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}