כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

דריכות באומן: הגויים מאיימים בוונדליזם

דוכן של תלמידי ה'סבא' – רבי ישראל אודסר, המשמש כנקודת מפגש לעולים על ציון רבי נחמן – עומד בסכנת פירוק אלימה • המשטרה הבטיחה לסייע, והמתח בעיירה - בשיאו

הדוכן בסכנת פירוק. צילום: חדשות 24
הדוכן בסכנת פירוק. צילום: חדשות 24

קבוצת פעילים המזוהה עם 'הארגונים הציבוריים - נציגי התושבים באומן' מאיימת כי תפרק במהלך היום (ד') את דוכן הספרים המפורסם של תלמידי 'הסבא' - רבי ישראל דב אודסר, בטענה שהדוכן מוצב במקום שלא כחוק.

הדוכן המשמש נקודת מפגש לכל הבאים להתפלל על ציונו של רבי נחמן מברסלב, ומוצב במקום שנים ארוכות, מהווה מטרה נוחה לארגון האנטישמי, הפועל לחסל את הדוכן הפופולארי.

במכתב ששלחו אנשי "הארגונים הציבוריים" לברסלב הם מאיימים: "פרקו את הדוכן מיד, או שאנו נבוא בעצמנו עם גרזנים ונחריב אותו".

נציגי מרכז ברסלב פנו למשטרה המקומית, כדי לנסות לעצור את הוונדליזם המתוכנן. במקביל פועלים בינתיים פועלים החסידים להסדיר את חוקיות המבנה.חשוב לציין כי לפי חוקי מדינת אוקראינה אין להרוס כל מבנה, אף אם אינו חוקי, ללא צו של בית משפט.

אמש (ג') נערכה פגישה עם קצין העיר כדי לדון עמו בדרכים לפתרון הבעיה.

הקצין הבטיח להקצות כוחות שיטור גדולים באזור הקבר כדי למנוע את הפרובוקציה המתוכננת. הוא הוסיף כי יעשה הכל כדי למנוע אלימות והריסת מבנים, אך ציין כי לא הרשויות הן המעוניינות בהרס המבנה, אלא נציגי התושבים המתגוררים בשכונה.

עוד הוא הסביר כי חלק מהתושבים מתנגדים למבנה המהווה, לדבריהם, מפגע סביבתי, בעיקר בשל המוזיקה הרמה הבוקעת ממנו בכל שעות היום והלילה.

הרב דניאל דיין, יו"ר 'מרכז ברסלב', נפגש אתמול עם שגרירת ישראל באוקראינה, זינה קלייטמן, וביקש ממנה לנסות למנוע את הפרובוקציה המתוכננת, העלולה להצית גל של שנאה ואלימות באזור. השגרירה אמרה כי תפנה לגורמים הרלוונטיים בממשלת אוקראינה כדי לעצור את מפגן האלימות.

בפגישה עם השגרירה הועלו גם נושאים בוערים אחרים הנוגעים לעלייה ההמונית של חסידי ברסלב לאומן בימי ראש השנה, בהם ביטחון אזרחי ישראל השוהים באומן, הקמת מוקד קונסולרי באומן בימי ראש השנה (לנוכח המקרים הרבים של איבוד וגניבת דרכונים) וכן מינוי איש קשר מיוחד שיעבוד בשיתוף עם נציגי מרכז ברסלב כדי לפתור כל בעיה העלולה להיווצר.

בחסידות ברסלב עוקבים היום בדריכות אחר ההתפתחויות בזירת המתיחות באומן.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}