כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

המשטרה חוגגת • מחוז חדש נולד

מפכ"ל המשטרה הודיע על פתיחת מחוז חדש בצפון הארץ • ניצב חגי דותן יפקד על מחוז חוף וניצב רוני עטיה יפקד על מחוז צפון החדש • דנינו: "משוכנע בצדקתו של המהלך"

יוחנן דנינו. צילום ארכיון: פלאש 90
יוחנן דנינו. צילום ארכיון: פלאש 90

אתמול (ג') נחנכו שני המחוזות החדשים בצפון – מחוז חוף ומחוז צפון החדש - שהוקמו לאחר עבודת מטה מקיפה, בטקס שנערך במעמד השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ', מפכ"ל המשטרה רב ניצב יוחנן דנינו, מנכ"ל המשרד לביטחון פנים יעקב גנות וסגל הפיקוד הבכיר.

מחוז חוף משתרע מאום אל פאחם ועירון בדרום, ובכלל זה תחנת חדרה ועד לנהריה בצפון. מחוז צפון יחלוש על הגליל התחתון, הגליל העליון ואזור העמקים. מדובר ברפורמה ארגונית מורכבת, אשר קדמה לה חשיבה מעמיקה וניתוח מושכל של כלל האתגרים והמשימות המוטלות על משטרת צפון הארץ, תוך מתן דגש על מאפייניה הייחודיים של כל רשות מקומית, לרבות גודל והרכב האוכלוסייה, היקף וצפיפות הטריטוריה, נפחי וסוגי פשיעה ועוד.

שני המחוזות יהיו בעלי יכולת עצמאית – ימ"רים, יס"מים, חטיבת מג"ב, מוקדי 100. במסגרת תהליך השיטוח, בוטלו דרגי המרחב בשני המחוזות החדשים באופן שיעצים במידה משמעותית את דרג תחנת המשטרה.

"אנו ניצבים היום בתחומו של מחוז חדש במשטרת ישראל. מחוז שהקמתו מבטאת את דרכה החדשה של המשטרה בשירות הציבור ובאכיפת החוק", אמר במהלך הטקס רנ"צ דנינו, "מדובר באחד המהלכים הארגוניים המשמעותיים ביותר שיזמה המשטרה בשנים האחרונות. מהלך שקדמה לו חשיבה וניתוח מעמיק של כל האתגרים והמשימות המוטלות על משטרה בצפון הארץ, ומתוך מטרה להגן ולשרת את אזרחיה באופן הטוב ביותר. באופן שבו הם ראויים וזכאים לו".

לדברי המפכ"ל, "חניכתו של מחוז חוף מהווה נדבך נוסף בבנייתה של משטרה חדשה. משטרה הפועלת בשיתוף עם הקהילה ולמענה, יחד עם ראשי הערים והמועצות, במטרה לחזק את האמון במשטרה ולבסס את סמכותה באופן מלא ושוויוני. בערים, בכפרים, ביישובי קצה ובקרב מגזרי המיעוטים".

"הקמתו של מחוז חדש הוא מהלך מורכב. מטבע הדברים קיימת ציפייה לצד חוסר ודאות. אבל אני אומר לכם שאני משוכנע בצדקתו ובנחיצותו של המהלך. אני משוכנע בהצלחתו. אני משוכנע שאם נפעל יחד, נראה תוך זמן קצר את פירותיו של המהלך - לא רק ברמה האישית והארגונית, אלא גם מעבר לכך, בנפחי הפשיעה, במוערבות החברתית, בתחושת השייכות לחברה הישראלית, ובהכרה הציבורית באיכותה של משטרת ישראל".
ניצב רוני עטיה – מפקד מחוז צפון: נשוי ואב לשלושה ילדים וסב לשניים. בתפקידיו הקודמים שימש כממ"ר חוף ארבע שנים, מפקד פו"מ שנתיים וחצי, מת"ח זבולון שנתיים, מת"ח עכו שלוש שנים, ראש ימ"ר גליל שלוש שנים, מפקד היחידה הסמויה במחוז הצפוני 16 שנה.

ניצב חגי דותן – מפקד מחוז חוף: בן 51 אב ל- 4 ילדים. בוגר תואר ראשון בקרימינולוגיה ותואר שני במנהל עסקים ומתגורר ברמות השבים. ניצב חגי דותן התגייס לפני כ- 30 שנה למשטרת ישראל, ובין יתר תפקידיו שימש כמפקד המרכז ללימודי משטרה, מפקד מרחב ירקון במחוז ת"א וסגן מפקד המחוז הצפוני, ובשנתיים האחרונות כמפקד מחוז ש"י.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}