כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

לפני הטיסה: ליצמן ונתניהו בביקור פתע אצל 'חוסים'

ליצמן ביקש ונתניהו נעתר לבקר בהפתעה במעון יום לקשישים בבאר יעקב • הוא נע בין החדרים, ישב על מיטות המטופלים לשיחות, ושמע את דעתם על הטיפול • תמונות

נתניהו במהלך ביקור הפתע
נתניהו במהלך ביקור הפתע

דקות אחדות לפני שמטוסו יצא לביקור בן יומיים בבולגריה וברומניה, החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו, להיעתר לבקשת סגנו במשרד הבריאות, יעקב ליצמן, ולהצטרף אליו לביקור פתע.

יחד הגיעו השניים, מלווים בשר יוסי פלד, אל המעון לקשישים ניצולי שואה בבאר יעקב, כדי לבחון את יחס העובדים אל הקשישים הגרים במקום, את תנאי מגוריהם והטיפול בהם. בעבר, כזכור, פורסמו ידיעות קשות על מקום דומה, במקום אחר בארץ. חלק מהידיעות נגעו לשעת ההערה בבוקר, למקלחות ועוד. מטרת הביקור הייתה לוודא שבבאר יעקב 'זה לא קורה'.

נתניהו נע בין החדרים, ישב על מיטות המטופלים לשיחות בלתי אמצעיות, שמע את דעתם על איכות הטיפול ועל התנאים להם הם זכו. אחר כך נכנס למטבח, הציץ במאכלים המוכנים לארוחת הבוקר וגם בדק את רמת הניקיון.

לסיום, השאיר אחריו הוראה ברורה לניצולים: אם יש טענה כלשהי, אנא מכם דווחו עליה לכל הגורמים המוסמכים, וכן, גם לאנשי לשכתי.

הוא השתדל להותיר אחריו תחושה טובה בקרב העובדים, ההערות, אם תהיינה, תגענה מן הסתם בהמשך, בדמות מכתב רשמי של משרד הבריאות להנהלת המקום.

"אני שמח לראות שהקשישים הגרים פה מרוצים מהתנאים, ישנו אוכל טרי ומטבח נקי והם מטופלים היטב", אמר נתניהו, והוסיף כי "חשוב שהקשישים ידעו שאכפת לנו כיצד מתנהל הטיפול. חשוב שידעו שהמדינה, אשר אחראית על המעונות הללו, תוודא מקרוב שהיחס הולם. אנו נחזור שוב ונעשה ביקורים נוספים, אנחנו דורשים לא פחות מאשר טיפול מצוין".

אין ספק שבהרבה מאד מוסדות דומים יתחילו בשבועות הבאים לכסוס ציפורניים בכל שעות היום, להקפיד אחר ההתנהגות לחוסים ולשפר את הטעון שיפור. מי יודע, הרי בכל רגע יכולים להגיח לביקור של פתע ליצמן, אולי גם נתניהו בכבודו ובעצמו.

צילומים: עמוס בן גרשום לע"מצילום: צילומים: עמוס בן גרשום לע"מ
צילומים: עמוס בן גרשום לע"מ




























תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}