כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

הדתיים רוצים הפגנת חצי מיליון • הדרך: גיוס חרדים

לאחר כישלון עצרת התמיכה שנערכה מול בית המשפט העליון, החליטו גורמים בציבור הדתי לשלב ידיים עם הציבור החרדי • ברוך מרזל חושף את הפגישה החשאית בדרך לעצרת

ברוך מרזל. צילום ארכיון
ברוך מרזל. צילום ארכיון

הפגנת חצי מיליון?

בימין מנסים לארגן הפגנה משותפת עם הציבור החרדי נגד מערכת המשפט בה ישתתפו חצי מיליון איש. המיקום: מול בית המשפט העליון בירושלים. הסיבה: מעצרם של הרב דב ליאור והרב יעקב יוסף.

בהפגנה שנערכה אמש (ב') השתתפו מאות בודדות, והאירוע הוגדר ככישלון.

ביום ראשון, שעות לאחר שהרב יוסף נעצר בידי המשטרה, התקיימה פגישה בין מספר פעילי ימין לבין מספר גורמים חרדים. הפגישה התקיימה בדירה קטנה בשכונת רמת אשכול בירושלים ובין היתר השתתף בה ברוך מרזל.

מטרת הפגישה הייתה לאחד בין כוחות החרדים לאנשי הימין והמתנחלים ולהרים קול זעקה נגד מערכת המשפט בישראל שאפשרה את מעצרם וחקירתם של הרבנים.

"זאת לא פגישה ראשונה", מספר ברוך מרזל בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "דובר בפגישה על שיתוף פעולה עם החרדים".

• מי החרדים שנכחו בפגישה?

"אני לא רוצה לנקוב בשמות, אבל היו שם ליטאים, חסידים וגם ספרדים. חלק מהם אמרו שהם מעודדים אך נמנעים מלהיכנס למאבק. חלק אחר הבטיחו לנו להתייעץ עם רבותיהם ואני מאד מקווה שזה לא תירוץ טוב לא להיענות לבקשתנו".

• על אלו דרכים דיברתם בפגישה?

"האם הולכים נגד בג"ץ או הפרקליטות בהפגנת מחאה או פעילות ציבורית. זאת ביצה בתכנון. אנחנו קיבלנו את הכוונה ואת האישור מרבותינו ואנחנו מקווים שגם הם יקבלו את האישור לכך".
,
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}