כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

נהרי חנך בי"ס: "מפלים החינוך החרדי"

בטקס חנוכת בית-ספר במגדל העמק, אמר השר: "בתי ספר ענקיים עומדים שוממים, והחרדים לומדים בתת-תנאים" • "מערכת החינוך החרדית גדלה בכמעט 2% מדי שנה"

הגרי"ד גרוסמן והשר נהרי בטקס, הבוקר
הגרי"ד גרוסמן והשר נהרי בטקס, הבוקר



בשנים האחרונות מוביל השר משולם נהרי תנופת בנייה אדירה ברחבי הארץ. באיתמר, באילת, ואיפה לא. רק בשנה הנוכחית הוא יחנוך שני בתי ספר באילת, שניים אחרים באשדוד, אחד נוסף במושבה יבניאל והבוקר, גם במגדל העמק. זאת מלבד התחלות בניה רבות בכל רחבי הארץ.

כשאטיאס בונה מפת מענקים, נהרי מיד מנסה לשלב במפה את המקומות 'שלו', כדי שיוכל להביא מורים למקום ולגרום לכך שיוכלו לרכוש דירות במחיר שווה לכל נפש. כך ניסה, בינתיים ללא הצלחה, לשלב את אילת במפת המענקים. אך לא תמיד שר האוצר רואה עין בעין את האינטרסים של הקופה הציבורית עם האינטרסים של בתי הספר התורניים של ש"ס.

לא תאמינו כמה אנשים מגיעים למשרדו כדי להיעזר בו בנושאים שונים הקשורים למשרד החינוך. סגן שר החינוך, מנחם אליעזר מוזס, שמח על כך ומברך על שיתוף הפעולה בכל ליבו.

נהרי מכיר את התחום עוד מתקופת היותו עובד משרד החינוך וסגן שר החינוך, וככזה הוא מצליח להגיע לשיתוף פעולה הדוק ופורה עם ראשי משרד החינוך והדרג המקצועי לטובתה של כלל מערכת החינוך החרדית. בין השאר, הוא פועל עם הגורמים המקצועיים להשוות את איכות הבנייה והשירותים הבית-ספריים לתלמיד החרדי לאותה רמה שמקבל תלמיד מערכת החינוך הכללית.



מחמאה מהרב גרוסמן

הבוקר, במהלך טקס חנוכת הבית, סיפר נשיא המוסדות הרה"ג ר' יצחק דוד גרוסמן על הצורך הגובר והולך לכיתות חדשות, על הקשיים בהם הוא נתקל בקבלת הקצאות ממשלתיות למבני חינוך, ועל כך ש"בלי מעורבותו של השר נהרי לא היה ניתן להגיע לטקס זה".

השר נהרי עמד בדבריו על הגידול המשמעותי של מערכת החינוך החרדית בכלל וזו של רשת "מעיין החינוך התורני" בפרט, תוך שהוא מציג את נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לפיהם מערכת החינוך הממלכתית קטנה בשנת הלימודים הקודמת בכ-2% כשלעומתה מערכת החינוך הממלכתית דתית קפאה על שמריה ואילו מערכת החינוך החרדית גדלה בכמעט 2% מדי שנה.

נהרי אף התייחס בדבריו לפרסומים האחרונים של הלשכה לפיהם בעשור האחרון חלה ירידה של 15% אחוזים במספר הלידות בחברה החרדית - כלומר פחות ילד אחד למשפחה. הוא הוסיף כי "קשה לראות איך הנתונים הללו מסתדרים עם הגידול הטבעי במספר התלמידים בכל מערכות החינוך החרדיות".

לדבריו, בכוונתו לפעול לגיבוש תכנית חומש ממשלתית להקצאת מבני חינוך למערכת החינוך החרדית. "לא יתכן שבכל רחבי הארץ עומדים בתי ספר ענקים ריקים ושוממים כשלידם ממש נמצאים בתי ספר חרדיים במבנים ארעיים ובתת תנאים", סיים ואמר.











תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}