כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

יום העצמאות האמריקני: תולים דגל

בחזית בית-מדרש 'קהל עטרת ישעיה' בעיר לייקווד תלו דגל ענק של ארצות-הברית, לרגל יום העצמאות האמריקני • "אנחנו צריכים לנשק את אדמת אמריקה"

דגל אמריקה בבית המדרש 'קהל עטרת ישיבה'. צילום: ליקווד סקופ
דגל אמריקה בבית המדרש 'קהל עטרת ישיבה'. צילום: ליקווד סקופ צילום: ליקווד סקופ

מתפללי המניין של בית המדרש 'קהל עטרת ישעיה', בהנהגתו של הרב שמחה בונים כהן, נכדו של הגאון רבי אביגדור מילר זצ"ל, תלו הבוקר - יום העצמאות האמריקני - דגל ענק של ארצות הברית של אמריקה, מעל הכניסה הראשית של בית המדרש.

מדי שנה ב-4 ביולי, היום בו חוגג העם האמריקני את יום העצמאות, שואלים את עצמם עשרות אלפי היהודים המתגוררים ביבשת אמריקה - האם עליהם להניף דגל אמריקני?

השנה החליטו הלוביסטים החרדים לפרסם את תשובתו של הגאון רבי אביגדור מילר זצ"ל, משגיח רוחני בישיבת חיים ברלין, שנתבקש לדון בסוגיה:

"אם היו שואלים אותי לפני 50 שנה את אותה שאלה - לא הייתי עונה", אמר. "אבל עכשו אני אומר שכל יהודי המתגורר באמריקה צריך להניף דגל אמריקני. כי היום, כל הרשעים רומסים את הדגל האמריקני.

"הליברלים מנסים להרוס כל חלקה טובה. כולנו זוכרים את פסיקתו הזדונית של בית המשפט העליון, שפסק שמותר לשרוף את הדגל האמריקני, ושלא ניתן לחוקק חוק בעניין האיסור לחלל את הדגל האמריקני.

"אחרי הכול אמריקה היתה טובה עבורנו. הגענו לכאן מארצות שבהן נרדפנו וסבלנו, ופה באמריקה נתנו לנו הכול. אני אומר שאנחנו צריכים לנשק את אדמת אמריקה. אנחנו צריכים להעריך את מה שאמריקה נתנה לנו", אמר.

יצוין גם, כי בתפילת שחרית בבית המדרש של סאטמר בלייקווד, אף לא אמרו תחנון היום.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}