כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

נשבר המיתוס • גברים אוהבים 'לגהץ' אשראי

תשכחו מכל הסטיגמות - גברים מחזיקים יותר כרטיסי אשראי מנשים, ומשתמשים בהם יותר מנשים • כמה הם 'מגהצים'? 10,000 ש"ח - לפחות • ומה השיקולים והרכישות?

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

על פי סקר לשנת 2011 שנערך בישראל עבור מסטרקארד העולמית על ידי TNS טלסקר, 64% מהגברים הם בעלי יותר מכרטיס אשראי אחד, לעומת פחות ממחצית מספרן של הנשים (49%).

בנוסף, 7% מהגברים אמרו כי הם מוציאים סכום של 10,000 שקל או יותר בחודש באמצעות כרטיסי האשראי – יותר מפי שניים מספר הנשים שהשיבו כך (3%).

על פי הסקר, גם נשים וגם גברים (84% מכל מין) הם בעלי העדפה לשימוש רב יותר בכרטיס אשראי מסוים שברשותם, אולם הסיבות שלהם להעדיף כרטיס זה או אחר שונות: כאשר נשאלו באיזה כרטיס אשראי יעדיפו להשתמש, השיבו יותר נשים מגברים כי יעדיפו להשתמש בכרטיס הראשון שהונפק להן (36% לעומת 28%), כמו גם בכרטיס שמעניק להן הנחות בחנויות ומסעדות המועדפות עליהן (30% לעומת 26% מהגברים).

מצד שני, גברים השיבו יותר מנשים כי יעדיפו להשתמש בכרטיס הנושא עמלות שימוש נמוכות יותר (35% לעומת 28% מהנשים), כמו גם בכרטיס בעל שיוך מכובד יותר, כמו זהב או פלטינה (32% לעומת 23% מהנשים).

בנוסף עולה מהסקר, כי גברים משתמשים יותר מנשים בכרטיס האשראי לביצוע קניות אונליין ובחו"ל. כאשר נשאלו לגבי הרגלי השימוש שלהם, השיבו 30% מהגברים כי הם נוהגים להשתמש בכרטיס שלהם לקניות מעבר לים, בעוד 16% מהנשים בחרו באפשרות זו.

על פי תוצאות הסקר, 58% מהגברים גם אמרו שהם משתמשים בכרטיסיהם על מנת לערוך קניות או לבצע תשלומים באינטרנט, לעומת 31% מקרב הנשים. בנוסף, גברים משתמשים בכרטיסי האשראי לתשלום סכומים נמוכים, יותר מנשים: כשנשאלו מה סכום הרכישה הנמוך ביותר שישלמו באמצעות האשראי, השיבו 43% מהגברים כי ישתמשו בכרטיס לשלם סכום של 20 שקל או פחות, לעומת 37% מהנשים שענו כך.

מצד שני, מעלה הסקר כי נשים משתמשות יותר באפשרות התשלומים ללא ריבית, לעומת הגברים: 80% מהן אמרו שהן בדרך כלל משתמשות באפשרות זו במעמד התשלום, לעומת 68% בלבד מקרב הגברים. בנוסף, 22% מהנשים אמרו כי ישתמשו באפשרות התשלומים עבור סכומים נמוכים מ-200 שקל, לעומת 17% מהגברים שבחרו בתשובה זו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}