כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

עיריית תל-אביב לעובדים: לא מוכנים לעבוד בשבת? תשכחו מתנאי עבודה

שומרי המסורת העובדים באגף הפיקוח נדהמו כשהתבקשו לחתום על תצהיר חד-צדדי: "בתצהיר יש סעיפים הפוגעים במשכורתנו, בתפקידנו ומחייבים אותנו לעבוד בשבתות" • העירייה בתגובה: "אגף הפיקוח אמון על שמירת הסדר בעיר גם בימי שבת וחג. העובדים נדרשים לעבוד גם בימים אלו"

פקח בעבודתו. צילום ארכיון: בחדרי חרדים
פקח בעבודתו. צילום ארכיון: בחדרי חרדים

עובדי האגף לפיקוח בעיריית תל-אביב נדהמו לקבל לביתם באמצעות הדואר מסמך עליו חתום המעסיק אצלו הם עובדים – עיריית תל אביב, המבקש מהם להגדיר את דתם ואת האיסורים שחלים עליהם כתוצאה מכך.

במסמך המפורט הובהר לעובדים כי אם לא יעבדו לעבוד בשבתות, ישנו סיכוי כי יועברו לתפקיד אחר. העובדים נאלצו לחתום על המסמך ולהחזיר אותו לעיריית תל אביב.

העובדים במחלקת הפיקוח עסוקים בעיקר במתן דו"חות חניה ודו"חות לבעלי עסקים. במסמך, שתוכנו הגיע לידי 'בחדרי חרדים' נכתב: "ידוע, מובן ומוסכם עליי, כי לנוכח הצהרתי זו רשאית העירייה לשנות באופן סביר את תנאי עבודתי ו/או את סדרי עבודתי, לרבות העברתי מתפקידי, וזאת על פי שיקול דעתה המוחלט של העירייה".

במחלקת הפיקוח ישנם עובדים דתיים. אלה פנו לחבר המועצה בנימין בביוף, על מנת שיוודא כי שומרי השבת בעירייה לא יינזקו כתוצאה מההחלטה התמוהה של העירייה לבדוק את אדיקות העובדים לדת.

במכתב עליו חתומים כמה מעובדי העירייה, שנשלח לחבר המועצה, נכתב: "בתצהיר הנ"ל יש סעיפים הפוגעים במשכורת של העובד, בתפקידו ואף ניתן לחייבו לעבוד ביום שבת ובמועדי ישראל!", כתבו לו. "נשאלת השאלה, האם עובד שאינו דתי מחויב לעבוד ביום שבת".

מעיריית תל-אביב יפו נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "ראשית נבהיר כי עיריית תל־אביב-יפו, כמעסיק ציבורי נאור, מקפידה ביתר שאת על יישום חוק שוויון הזדמנויות בעבודה.

"אגף הפיקוח אמון על שמירת הסדר הציבורי בעיר, בטיחותם ושלומם של תושבי העיר והמבקרים בה בכל ימות השבוע, כולל בימי שבת וחג, בהם הוא פועל במתכונת מצומצמת, המאפשרת עמידה במשימותיו החיוניות. לפיכך נדרשים עובדיו לעבוד גם בימים אלו, כאשר האגף קולט לשירותיו גם עובדים דתיים, הפטורים מעבודה בשבת ובמועדי ישראל, במידה המאפשרת עמידה באותן משימות.

"העירייה פועלת בהתאם לחוק שעות עבודה ומנוחה, המתיר למעביד לשנות באופן סביר את תנאי וסדרי עבודתו של מי שהצהיר כי אינו מסכים לעבוד בימי המנוחה השבועית, ע"פ איסור שבמצוות דתו, אותן הוא מקיים. לפיכך ועל מנת שלא להכביד יתר על המידה את נטל העבודה בשבת על עובדי האגף שאינם דתיים, ומאידך להמשיך ולאפשר לעובדים דתיים פטור מעבודה בשבת, מתבצעת בימים אלה עבודת מטה, בשיתוף ארגון העובדים, שבמסגרתה נקבעים מכסה מירבית וקריטריונים לפטור מעבודה בשבת - בהתאם להוראות החוק, כאשר יודגש כי אין כל כוונה לפגוע בשכרו ו/או בדרגתו של מי שיאושר לו פטור מעבודה בשבת.

"בכל מקרה, נוסח ההצהרה לפי חוק שעות עבודה ומנוחה טרם גובש סופית".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}