כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

יש דין ויש דיין - לא להעלות בינתיים

יש דין ויש דיין - לא להעלות בינתיים

  • ב' תמוז התשע"א

בימים אלו עדים אנו למאורע שכמותו היו רק בתקופות חשוכות בעם ישראל: רבנים נחקרים על מתן הסכמה לדברי תורה.

החלטת המשטרה לחקור את הרבנים על מתן הסכמה לספר הלכתי נראית בלתי סבירה בעליל, גם אם האמור בספר מהווה דברים שאינם מתקבלים על דעתו של מאן דהו בפרקליטות ו/או בצמרת המשטרה ופרט כאשר מחבר הספר נחקר לפני תקופה ארוכה ולא הוחלט להעמידו לדין.

"תורת אמת נתן לנו ברוך אשר בחר בנו"- אלו לא דברי מליצה ולא דברי חידות, הקב"ה נתן לעם ישראל את התורה ולאורה אנו הולכים, וחקירת משטרה כזאת או אחרת לא תשנה עובדות אלו.

ישנה מחלוקת בעולם המשפט ובכלל בציבור האם יש לאפשר עונש מוות לעבירות מסוג מסויים. כך נתקלנו לאחרונה בדרישה לתת עונש מוות לרוצחי משפחת פוגל הי"ד וכך נתקלנו לא אחת בדרישות לחייב את בתי המשפט במתן עונש מוות למחבלים. האם יעלה על דעתם של אלו שהחליטו לחקור את הרבנים להעמיד לדין פרופסור למשפטים אשר יחווה דעתו שמבחינה משפטית ומבחינת הרציונל העומד מאחורי שיטת הענישה במשפט הישראלי בפרט ובמשפט הבינלאומי ככלל יש חובה לתת עונש מוות למחבלים ו/או לעושי עבירות מסוג מסויים? אולי רק אם זה פרופסור למשפטים מאוניברסיטת בר אילן, אבל פרופסור ממקומות אחרים אין סיכוי כזה.

כידוע, בארה"ב יש מדינות בהם יש עונש מוות לרוצחים, האם יעלה על דעתו של מאן דהו להעמיד לדין שופטי בית משפט בארה"ב אשר נתנו פס"ד בו גזרו מוות על עבריין וגרמו להוצאה להורג של אנשים במסגרת החוקים החלים באותם מדינות. האם בגלל שקבוצת אנשים כתבו ספר חוקים אזי החוק הוא חוק ומחייב ולגיטימי ואילו ספר החוקים של העם היהודי אינו מחייב.

חקירת המשטרה בנושא הסכמות הרבנים לספר הלכתי הינה מקוממת ומסוכנת ויש לעצור אותה באיבה בטרם תהווה מדרון חלקלק, כך לא ירחק היום בו יכתוב מאן דהו פרוש על פרשת פרה אדומה ועל אישה סוטה ויעמידו אותו לדין באשמת הסתה לרצח נשים. האבסורד בחקירת המשטרה הינו גדול שכן לא נראה שמי מחוקרי המשטרה בכלל יכול להתווכח עם הרבנים שנחקרו על משמעות האמור בספר ו/או מקורות הדברים הנאמרים ו/או פרשנותם. אין ספק שהחקירה הינה חקירה פוליטית קנטרנית שאין בינה ובין הרצון להגן על החברה ו/או לשמור על החוק והסדר ולא כלום.

אשריך שנתפסת על דברי תורה זעקו הכותרות, האומנם?

בשולי הדברים אולם לא בשולי מעלתם, יש לזכור כי רק לפני זמן קצר נשלחו אברכים צעירים מעמנואל לבית הכלא בגין "עוון" שמיעה לכל רבותיהם, וציות לדברי תורה, אותם אברכי חמד הלכו בשם התורה ועליהם נאמר אשריכם שנתפסתם על דברי תורה, יש לזכור את הגורמים שבעטיים נשלחו אותם אברכים לבית האסורים, ולא תמיד צריך להתחבא מאחורי האיצטלה של "נתפס על דברי תורה" לעיתים גם נתפסים על שגגות ולפעמים על זדונות, אכן יש דין ויש דיין.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}