כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

הסערה הבאה? צה"ל דורש להוציא את ספרו של הרב מלמד

פקד בית הספר לקצינים הורה להוציא מבית המדרש של הבסיס את הספר 'יש שואלים' בשל תמיכתו בסירוב פקודה • דובר צה"ל: "כל ספר התומך בסירוב פקודה - פסול בצה"ל מכל וכל"

הרב זלמן מלמד. צילום ארכיון
הרב זלמן מלמד. צילום ארכיון

טרם שקעה סערת הספר 'תורת המלך', וספר אחר מעורר סערה ציבורית.

פקד בית הספר לקצינים בה"ד 1, אל"מ ערן ניב, הורה להוציא מבית המדרש של הבסיס את הספר 'יש שואלים' של הרב זלמן מלמד, בעקבות הקביעה ההלכתית בספר, לפיה יש לסרב פקודה לעקירת ישובים. כך מדווח הבוקר (ב) כתב העיתון 'ישראל היום'.

דבריו של הרב מלמד מסתמכים, בין השאר, על דבריו של הרב שלמה גורן, הרב הצבאי לצה"ל, ועל פיו נקבע ש"ברור אפוא שפקודה מהצבא, המפרה את המצווה החשובה הזאת, אין לה תוקף, ובנידון לא רק שמצוות יישוב ארץ ישראל עומדת בפני הפקודה הצבאית, אלא גם איסור 'לא תחונם', לא תיתן להם לגויים חניה בקרקע. וכאן הרי פינוי יישובים מיהודה ושומרון בא על מנת להסגיר את אדמת היישובים לערבים, וזו עבירה כפולה ומכופלת ובוודאי שאין לכפות על חייל לעבור כמה וכמה עבירות חמורות של התורה".

הרב מלמד קובע, כי "נמצא שהעיקרון שהנחה את הרב גורן בפסקו הוא מוסכם וללא עוררין על כל רב בישראל. הרב גורן נשאל אם חייל שמקבל פקודה לפנות יישוב יהודי ביש"ע חייב לבצע את הפקודה משום שניתנה על ידי ממשלה שנבחרה באופן דמוקרטי, או שהוא צריך לסרב פקודה, והרב גורן השיב: ברור שלפי ההלכה, חייל שמקבל פקודה הנוגדת את התורה, עליו לקיים את ההלכה של התורה ולא את הפקודה החילונית".

בנוסף מובאים בספרו של הרב מלמד דברי הרמב"ם, לפיהם "ברור שמצות יישוב ארץ ישראל היא חמורה, מפני שהיא שקולה נגד כל המצוות שבתורה, כמו שאמרו חכמינו".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה ל'ישראל היום': "כל ספר או טקסט המשקפים תמיכה בסירוב פקודה או מנוגדים לערכי ורוח צה"ל הם פסולים בצה"ל מכל וכל. הספר אינו מופץ על-ידי מי מגורמי צה"ל. באשר למקרה המדובר, עם היוודע הנושא הורה מפקד בה"ד 1 להוציא את הספר מבית המדרש ולא לאפשר כל שימוש בו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}