כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

יאיר לפיד: "אתם החרדים - ניצחתם אותנו"

בדברים שנשא העיתונאי יאיר לפיד בפני סטודנטים חרדיים, הוא הודה: "אנחנו החילונים חשבנו שאתם נועדתם למוזיאון, אבל אתם ניצחתם אותנו"

יאיר לפיד בכינוס היום. צילום: בחדרי חרדים
יאיר לפיד בכינוס היום. צילום: בחדרי חרדים

בהרצאה שמסר היום (א) העיתונאי יאיר לפיד בפני סטודנטים חרדים בירושלים, הוא אמר כי בישראל התנהל מאבק על הישראליות. "זה היה מאבק של מאה שנה, אנחנו חשבנו עליכם שאתם נועדתם למוזיאון, זן נדיר ונכחד, שצריך לשמור עליו כדי שאפשר יהיה להביא את הנכדים ולהראות להם 'אתם רואים ילדים, כך נראה יהודי', אבל אתם ניצחתם".

עוד הוסיף לפיד: "לניצחון יש מחיר, הוא מטיל עליכם אחריות, כי אתם כבר לא שבט, אתם מדינת ישראל בדיוק כמוני ואתם משפיעים על החוויה הישראלית בדיוק כמוני, אם לא יותר. אתם היום אדוני הארץ".


עם זאת, מסקנתו של לפיד הייתה שהניצחון החרדי חייב להוביל לנטילת אחריות על הנעשה במדינה:

"אם ילד איתיופי בנתיבות רעב – אתם אחראים עליו לא פחות ממני (...) אם יש טילים על קריית שמונה – אתם אחראים לא פחות ממני, לא רק בלשלוח את זק"א, אחראים ברמה הלאומית, ואם מחר תפרוץ שריפת ענק בכרמל אני רוצה לדעת מה אתם מתכוונים לעשות בעניין.

"אתם ניצחתם וזה אומר שנגמר העידן שהייתם איזה קבוצה שעומדת בצד ואומרת אתם צריכים להתחשב בצרכים שלי, אתם המנצחים ולפיכך גם אתם צריכים להתחשב בצרכים שלי".

בהמשך שאלו הסטודנטים שאלות.

אחד הסטודנטים שאל את לפיד: "אתה מדבר על שילוב חרדים בתעסוקה, אתם מכיר מעסיקים שיסכימו לקחת עובד חרדי?"

יאיר לפיד השיב: "קודם כל, לא פגשתי אף מעביד שסרב לקבל מועמד מוכשר לעבודה. אין ספק שבמסגרת החינוך בו גדלתם, קיבלתם כלים המאפשרים לכם ללמוד, וכשאתה יודע ללמוד - תצליח בכל תחום לימודי".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 42 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}