כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

החרדים - הושעו • הוועד מאיים: "השבתה כוללת"

שני עובדים חרדים הושעו מהאגף לחינוך חרדי בעיריית ירושלים, בשל אי דיווח אמת • כנגד 5 נוספים הוגשו תלונות במשטרה • יו"ר וועד העובדים: "נשבית את העיר"

כיכר ספרא. צילום ארכיון
כיכר ספרא. צילום ארכיון

פרשת העובדים החרדים בעיריית ירושלים - מסתעפת.

שני עובדים – גבר ואישה – חרדים, העובדים באגף לחינוך חרדי בעירייה הושעו היום באופן מיידי לקראת פיטוריהם זאת בשל אי דיווח אמת על שעות הנוכחות שלהם בעבודה בעירייה. כזכור, הפרשה התפרסמה לפני חג-הפסח בעקבות ממצאי בדיקה של מבקרת העירייה.

לפני מספר חודשים זימן אליו מנכ"ל העירייה תשעה עובדי העירייה אשר קיימים נגדם חשדות כי לא דיווחו אמת על שעות הנכוחות שלהם בעבודה בעירייה. לאחר הבדיקות שנעשו בעניין, העירייה החליטה להשעות באופן מיידי שני עובדי עירייה בשל אי דיווח אמת על שעות הנוכחות שלהם.

כנגד שני עובדים נוספים יימשך ההליך המשמעתי ללא השעיה, ובנוגע לארבעה עובדים אחרים ההחלטות יתקבלו בהתאם להליך המשפטי המתנהל מולם.

כמו כן הוחלט לא לפתוח בהליכים כלפי אחת העובדות, לאחר שנערכה בדיקה בנושא. העירייה התנצלה בפניה של העובדת.

כנגד השמונה החלה העירייה בהליכים משמעתיים, כאשר במקביל כנגד 7 מתוך שמונת העובדים מתנהלת חקירה פלילית במשטרה בשל החשדות החמורים, זאת בעקבות תלונה שהגישה נגדם העירייה.

ציון בן דהאן, יו"ר ועד העובדים בירושלים מסר בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "אנחנו נשבית את עיריית ירושלים בגלל ההשעיות הללו. אין מידתיות בשימוש הנשק של ההשעיה, לוחצים שם על ההדק בקלות מידי. זה דבר בלתי נסבל. אנחנו לא ניתן לזה יד. אם אותם עובדים עשו עבירות מסוג זה - צריכים לתת להם עונש אבל לא לפטר אותם. כנראה שיש מישהו שרוצה בהתפטרותם המיידית. מחר אני מתכוון להודיע לניר ברקת על השעיית העירייה כולה".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "העירייה רואה בחומרה התנהלות זו ופועלת למיגור התופעה בכל הכלים החוקיים הקיימים ובכל ההיבטים העולים ממנה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}