כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

זאב: "זו עלילת דם" • ש"ס: "הוא מייצג את דעתו בלבד"

ש"ס שומרת על שתיקה בפרשה, וח"כ ניסים זאב הוא היחיד שהגיע לתמוך ברב יעקב יוסף • "השמועות על ביקורת שהשמיע הגר"ע יוסף על בנו - אינן נכונות" • ראיון

בדרך לבית הגר"ע. ח"כ ניסים זאב. צילום: בחדרי חרדים
בדרך לבית הגר"ע. ח"כ ניסים זאב. צילום: בחדרי חרדים

בעוד תנועת ש"ס, באופן רשמי, שומרת על שתיקה בכל הנוגע למעצרו של הרב יעקב יוסף, נטל חבר הכנסת ניסים זאב את היוזמה לידיו, הגיע להשתתף בהפגנה והיה הח"כ הש"סי היחיד שהתראיין בנושא.

"זאת פשוט עלילת דם", אמר בכניסה לביתו של הרב, לשם הגיע כדי לחזק את ידיו. "ביזיון גדול שלוקחים תלמיד חכם עצום כמו הרב יעקב יוסף ועוצרים אותו על זה שהוא נתן המלצה לספר על פי ההלכה ועל פי דין".

בשיחה איתו הוא נשמע כועס מאד. "אני חושב שיש פה פגיעה בכבוד התורה", הוא אומר.

הערב הוא עומד להיכנס אל הגר"ע יוסף, בנושא אחר, ובמהלך השיחה הוא מתכוון לשאול לדעתו של הרב בפרשה. "מעדות ראשונה שמעתי שהדיבורים על כך שהרב, כביכול, ביקר קשות את המהלך של בנו, הרב יעקב יוסף, אינם נכונים. הרב אמר שאם הוא היה שואל אותו היה אומר לו שילך לחקירה, כי הוא לא מכיר את הרשעים האלו, הם לא יניחו לו".

הויכוח, לדעת זאב, אינו קשור לנושא שמירת החוק, שהוא מקובל על כולם. "יש כאן שאלה עקרונית האם ניתן לחקור רב על זה שחיבר ספר הלכה או נתן הסכמה לספר הלכה. זה לא שהרב קרא לרצוח ערבים!".

לדעתו, כפי שגם ביטא אותה בכל ערוצי התקשורת, מדובר כאמור בעלילת דם וב"מסע של הפחדה".

האם דעתו מייצגת את דעת התנועה? ובכן, גורמים בכירים בש"ס אומרים כי "אין תגובה רשמית בנושא" וכי כל ח"כ שיחליט להתראיין, מייצג את דעתו האישית בלבד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}