כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

נשות הכנסת יצאו לקרב על גיל הפרישה

המלצת הוועדה של האוצר, להעלות את גיל הפרישה של הנשים - הוציאה את נשות הכנסת למלחמה • אל יו"ר האופוזיציה ציפי לבני הצטרפה הפעם, גם לימור לבנת מהליכוד

נשות הכנסת יצאו לקרב על גיל הפרישה

לפני מספר ימים הודיעה הוועדה הציבורית שמונתה בידי שר האוצר, יובל שטייניץ, על החלטתה להעלות את גיל הפנסיה לנשים בישראל ל-67.

ההודעה, כצפוי, הוציאה נשים רבות למערכה, כשאליהן נלוות גם חברות כנסת ושרים.

בין המוחות גם יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, שהביעה התנגדות חריפה למהלך.

"יש להגן על זכותן של נשים לבחור את מועד יציאתן לפנסיה", אמרה, והוסיפה כי, "אי אפשר להיאחז בשוויון בין נשים וגברים כאמתלה להעלאת גיל הפנסיה, כשמראש אין שוויון ביחסי העבודה בין המינים במשק. יש לבצע תיקונים מהותיים בתנאי העבודה של נשים לפני הרעת תנאי הפרישה שלהן".

סיעת קדימה תתנגד, כמובן, להעלאת גיל הפרישה לנשים.

'מתנגדת' נוספת היא השרה לימור לבנת, העומדת בראש ועדת השרים לקידום מעמד האישה. לבנת מתכוונת לעשות הכול כדי למנוע את קבלת המלצת הוועדה, שתגרום, לדעתה, לפגיעה קשה במעמדן ועצמאותן הכלכלית של נשים בישראל המועסקות במקצועות בעלי מקדם שחיקה גבוה כגון: ייצור, סיעוד, משק בית ועוד.

השרה לבנת ביקרה גם את הרכב הוועדה הציבורית שלא היתה בו נציגות הולמת וראויה לארגוני הנשים. לדבריה, הדבר מתבטא היטב בהמלצותיה שהתקבלו בלחץ זמן ומבלי שקולן של הנשים בישראל נשמע.

לדעתה, לא רק שחברי הוועדה חרגו מתחום הסמכות שניתן להם לעסוק בהעלאת גיל הפנסיה לנשים לגיל 64, אלא שהמלצותיהם נבעו משיקולים כלכליים טהורים ומבלי שבחנו באופן מעמיק את השלכות המהלך על שוק העבודה. מה שיחריף את מצב הנשים ובעיקר אלה שנאלצות לפרוש או מפוטרות מעבודתן בגיל מוקדם יחסית.

מחר (ב') מתכוונת השרה לכנס דיון מיוחד של הוועדה, שבראשותה היא עומדת, כדי לדון בנושא. הדיון יתקיים בחדר הישיבות של מזכירות הממשלה.

אל הדיון הזמינה השרה לבנת את יעל מבורך, רכזת הוועדה לבחינת גיל הפרישה לנשים ; אמיר ברקן, ראש האגף הכלכלי, משרד ראש הממשלה; איריס גינזבורג, קרנות הפנסיה הוותיקות בהסדר; גילה גמליאל, סגנית השר לענייני צעירים ונשים; ורד סוויד, מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה; יוג'ין קנדל, ראש המועצה הלאומית לכלכלה, משרד ראש הממשלה; ציונה קניג-יאיר, נציבת שוויון הזדמנויות בעבודה ; בת שבע שטראוכלר, המשרד לאזרחים ותיקים; יו"ר שדולת הנשים עו"ד גלי עציון; נעמת שרון צרקסקי, קשרי ממשל, האגף לקידום מעמד האשה, ויצו.
הוועדה תדון בדרכי הפעולה ובתגובה להמלצות הועדה.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}