כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

ובממשלה: השרים מדברים על מעצר הרב יעקב יוסף • להאזנה

שר ההסברה, יולי אדלשטיין, הצליח להפתיע: "צריך לקחת שיקולים רחבים באכיפת החוק" • למה נעדרו שרי ש"ס מישיבת הממשלה? • ומה יחסו של האב, הגר"ע יוסף, לנושא?

ישיבת ממשלה. צילום ארכיון
ישיבת ממשלה. צילום ארכיון



מעצרו של הרב יעקב יוסף לא עמד הבוקר במרכז ההתעניינות בישיבת הממשלה השבועית, ובכל זאת אזכור לנושא היה גם היה.

שר הביטחון, אהוד ברק, שבחר להתעלם משאלות הכתבים בנושא. לעומתו, היה שר האוצר, יובל שטייניץ נחרץ בדעה לפיה כולם שווים בפני החוק.

מעניין היה לשמוע את דבריו של שר ההסברה, יולי אדלשטיין, שקצת 'חרג' מהקו הכללי אותו הציגו שאר השרים. הוא פתח והדגיש כי "אנחנו מדינת חוק, ובהחלט כמו בכל מדינת חוק פועלים רשויות החוק".



אלא שהשר אדלשטיין היה מספיק אמיץ כדי להסתייג."יחד עם זה, הייתי שוקל טוב מאד, כפי שידענו לשקול במקרים רבים נחיצות אמיתית של כל פעולה של המשטרה והפרקליטות. לא בדקתי מה היחס בין ימין לשמאל, בין ציבור זה לציבור אחר, אבל למיטב ידיעתי בכל דמוקרטיה יש התחשבות גם בשיקולים רחבים באכיפת החוק".



אולי דווקא משום שהוא שר הסברה, הוא מבין כי לא תמיד חכם ללכת נגד 'דעת הקהל' של ציבור כה גדול במדינה.



"בספרות ההלכתית אפשר למצוא כל מיני דברים שממש לא שייכים לאכיפת החוק ולא להסתה. הייתי מציע בעתיד להתחשב במצב הזה", אמר.

"ישראל היא מדינת חוק"

ואילו נתניהו, שספג לפני מספר ימים ביקורת על שלא הדגיש מספיק את דעתו בנושא, פתח את ישיבת הממשלה באמרו כי ""ישראל היא מדינת חוק, כפי שאמרתי לפני ימים אחדים, איש אינו עומד מעל החוק. אני תובע מכל אזרח ואזרח בישראל לכבד את החוק".

כתבים, שהבחינו בהיעדרותם של כל ארבעת שרי ש"ס מישיבת הממשלה, מיהרו לנסות ולקשר כאילו מדובר ב'מחאה תנועתית'. אלא שעד מהרה, אם כי באיחור, נכנסו חלקם פנימה וטרפו את גל השמועות. מאחורי האיחור עמדו סיבות אישיות: האחד יצא לאזכרה משפחתית, האחר קבע פגישה דחופה על הבוקר וכך הלאה.

למען האמת, מי שמכיר קצת את מערכת היחסים בין הרב יעקב יוסף לאביו, הגר"ע יוסף, מבין שהאפשרות של מחאה אינה באה בחשבון. הרב לא תמיד רואה עין בעין את פעולות בנו, ואף הביע ביקורת על כך שלא התייצב לחקירה כפי שהתבקש לעשות.

כאב, הוא מן הסתם לא אוהב את התנהגות המשטרה, אך הוא רחוק מלהצדיק את ההתגרות בה, ובטח שלא יורה לנציגיו בתנועת ש"ס למחות בדרך כזו או אחרת על מהלך המשטרה – מהלך החוק.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}