כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

בחזור מ'שחרית': שוטרים עצרו את הרב יעקב יוסף

מדינת משטרה • בעקבות הסכמתו לספר 'תורת המלך', נעצר הרב יעקב יוסף ברכבו בשובו מתפילה • הוא שוחרר לאחר חקירה קצרה במשרדי המטה הארצי • במשטרה חוששים ממהומות

הרב יעקב יוסף. צילום: בחדרי חרדים
הרב יעקב יוסף. צילום: בחדרי חרדים

המשטרה עצרה הבוקר (א') לחקירה את הרב יעקב יוסף, בנו של הגר"ע יוסף. הרב יעקב יוסף נעצר כשחזר ברכבו עם בנו מתפילה. הרב חשוד בהסתה בעקבות הסכמה שהעניק לספר 'תורת המלך'.

אחרי שנעצר ונחקר במשך כחצי שעה במשטרה והמשיך בשגרת יומו במסירת שיעורים, חזר הגר"י יוסף בשעות הצהריים לביתו ברחוב שמואל הנביא בבירה. תחת ביתו התקבל על-ידי מאות תומכים שנשאו את הרב על כתפיהם ומחו נגד מעצרו בידי המשטרה.

ומה הגיבו בממשלה?
ובממשלה: השרים מדברים על מעצר הגר"י יוסף • להאזנה

הרב יעקב יוסף, עם ברוך מרזל, ביום שישי. צילום: פלאש90צילום: הרב יעקב יוסף, עם ברוך מרזל, ביום שישי. צילום: פלאש90
הרב יעקב יוסף, עם ברוך מרזל, ביום שישי. צילום: פלאש90

המעצר התרחש סמוך לשעה 6:45 בבוקר, כאשר הגר"י חזר מתפילת שחרית בקבר שמעון הצדיק בירושלים. כאשר רכבו נעצר, קפצו עליו כמה בלשים והציאו את הרב מן הרכב, את בנו ומלווה נוסף.

בנו סיפר כי אביו חייך לעבר השוטרים ונותר רגוע.

"המשטרה ביצעה את המעצר בבוקר על מנת למנוע מהציבור להפגין, אבל הציבור ייצא לרחובות. לא ראינו שפתחו חקירה נגד מרצים באוניברסיטאו שקראו להרוג מתנחלים, אלא רק נגד אנשי ימין, רבנים ואנשי ארץ ישראל. אז שהמשטרה והפרקליטות לא יתפלאו שהציבור יוצא לרחובות", אמר הבן, עמרם.

הרב הועבר למשרדי המטה הארצי בירושלים, ולאחר חקירה קצרה שוחרר. המשטרה הביעה חשש ממהומות שיפרצו.

השוטרים הגיעו לגר"י לאחר מעקב ממושך.

הצוותים נפרשו סביב ביתו של הרב בירושלים וחיכו לזמן בו יהיה מבודד יחסית מתלמידיו. הבוקר ( א) הם ניצלו את ההזדמנות כשהוא שב מתפילתו.

מאחורי הרב נסע רכב של צלמים, אך השוטרים מנעו מהם להתקרב ולתעד את הרגע המביך.

עמרם יוסף, בנו של הרב שהיה איתו ברכב, תיאר את המעצר: "חזרנו מתפילה. שניות לפני שהגענו הביתה, קפצו עלינו בלשים ברמזור, הראו לנו תעודות והורו לנו לצאת מהרכב ולקחו אותו. מדובר ברכב צבאי של תלמיד של הרב, רב סרן. את אבא לקחו לחקירה. רכב בילוש נוסף העלה את נהגו של הרב, כשאותי השאירו בשטח.

"מדובר בחטיפה. גניבה לכל דבר", אמר הבן. "אין להם אישור לקחת רכב פרטי. בושה וחרפה שבמדינת היהודים עוצרים רב על דעה תורנית ואילו נגד אנשי השמאל לא פותחים אפילו בחקירה לאחר שהסיתו מפורשות לאלימות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 82 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}