כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

הממשלה אישרה פה אחד: שעון קיץ ארוך

שעון הקיץ החדש לא לגמרי טוב לחרדים ולא לגמרי טוב למי שחלם על שעון אירופי • הבוקר הצביעה הממשלה כולה בעדו • לנתניהו לא נותר אלא לברך

הממשלה אישרה פה אחד: שעון קיץ ארוך

בניגוד לנבואות פסימיות של פרשנים פוליטיים, אישרה הבוקר (א) הממשלה בישיבתה השבועית פה אחד(!) את הצעת החוק של שר הפנים אלי ישי להארכת שעון הקיץ בהתאם להמלצות הוועדה המקצועית בראשות דב קהת.

על פי הצעת החוק, שעון הקיץ יוארך ל-193 ימים בממוצע - לעומת 182 ימים כיום. השעון החדש ייכנס לתוקפו בכל שנה ביום שישי בשבוע האחרון של חודש מרץ בשעה 02:00 ויסתיים ביום ראשון בשבוע שלאחר ה-1 באוקטובר בשעה 02:00.

הארכת שעון הקיץ תסייע לתיאום טוב יותר מול השעון הכלכלי באירופה, תאריך את שעות האור ותחסוך חשמל ומשאבים למשק הישראלי.

בכדי לאפשר את השלמת החקיקה ולהחל את החוק עוד השנה, הסמיכה הממשלה את ועדת השרים לענייני חקיקה לדון בהצעה ולהגישה לכנסת.

כזכור, 'קצר' השר ישי ביקורת מכל הצדדים: מהקצה האחד היו שאמרו כי "זה טוב, אבל בהחלט לא מספיק", ומהצד החרדי על כך שהחישוב החדש לא התאים את עצמו לתפילת הנץ. ואכן, מה שהנחה את השר היה הרצון שלא לעורר מלחמה מיותרת בין דתיים לחילונים ולהביא שעון חדש איתו יוכלו איכשהו כולם להסתדר.

ימים חלפו, והמחאה הציבורית אותה איימו המארגנים לעורר בדרישה להחיל את שעון הקיץ "בדיוק כמו באירופה" לא הצליחה להתרומם ועברה לשדה הקוטג' ומחיר מוצרי החלב. השר ישי הפך לשר החרדי הראשון שבעקבות המלצת ועדה מקצועית הסכים שצום יום כיפור יחול בשעון קיץ, וזה בהחלט הישג גדול לנתניהו, מחד, אבל גם לניסיונות למנוע הסתה תקשורתית נגד החרדים, מאידך.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר כי מדובר בצעד חשוב, שמדברים עליו כבר הרבה שנים. "עכשיו נוכל לבחון כיצד הדבר בא לידי ביטוי באופן מעשי. שינים רק דברו על הנושא ולא ניתן היה לבדוק את השפעותיו בפועל".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}