כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

הגר"ד ליאור מדבר • "גם את אברהם אבינו ניסו לעצור"

במהלך פדיון הבן לנינו, התבטא הגר"ד ליאור לראשונה על מעצרו: "גם את אברהם אבינו ניסו להשליך לכבשן. המלחמה נגד האמת נמשכת עד היום הזה, במשך כל הדורות"

הגר"ד ליאור נישא על כתפי תלמידיו לאחר שיחרורו ממעצר. צילום: חיים שוורץ
הגר"ד ליאור נישא על כתפי תלמידיו לאחר שיחרורו ממעצר. צילום: חיים שוורץ

ביום שישי האחרון הגיע הגאון רבי דב ליאור לפדיון הבן לנינו, שהתקיים באולם השמחות של היישוב שעלבים.

כ-1,000 איש הגיעו למקום, כדי לקבל את פני הרב ולתמוך בו, בעקבות מעצרו בשבוע שעבר. אולם לאירוע עצמו לא הורשו להיכנס עיתונאים וצלמים, ונכחו בו רק עשרות בודדות של בני משפחה.

העיתון 'ישראל היום' מדווח הבוקר (א), כי במהלך האירוע התבטא הרב לראשונה על פרשת מעצרו בגין הסכמה שהעניק לספר 'תורת המלך'.

"המאבק נגד כינון תורת ישראל בעולם לא התחיל בדורנו", אמר, "אלא כבר בזמנו של אברהם אבינו. גם לאברהם אבינו עשו חקירה, וזרקו אותו לכבשן האש. כך במשך הדורות, המלחמה נגד האמת נמשכת עד עצם היום הזה".

על היחס בין תורה למדינה אמר הרב ליאור: "עם ישראל צריך לחזור לכור מחצבתו. את כל המחבלים מסביבנו צריך ליישב בארצות מוצאם. צריך להעניק להם את זכות השיבה לארצם, ורק אז ישרור שלום וביטחון בינינו".

עוד אמר הרב ליאור: "העבודה הזרה של דורנו זו הדמוקרטיה. פעם היו הבעל והעשתרות, והיום זו הדמוקרטיה. במקום שהדמוקרטיה תהיה צורת שלטון, היא הפכה להיות ערך. זה טוב לאנשים שחיים חיי הפקרות, כי הם לא רוצים רסן על עצמם".

הרב ליאור אמר גם דברים קשים נגד הפרקליטות והמשטרה על רקע מעצרו וחקירתו. בין היתר אמר: "כל זמן שינסו לחקות את תרבות הוליווד, מצבנו ילך ויתדרדר... כל החולשות האלה יתפוגגו במשך הזמן".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}