כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

צה"ל: להעביר אחריות הכניסה לקבר יוסף למשטרה

יותר ויותר מסתננים לקבר יוסף? בפיקוד מרכז הוחלט להתחיל בניסיונות להעברת סמכויות הטיפול בכניסות לקבר יוסף מידי צה"ל לידי משטרת מחוז ש"י

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי

לאור המקרים הרבים של הסתננות קבוצות למתחם קבר יוסף בשכם בעת האחרונה, הוחלט בפיקוד המרכז להתחיל בניסיונות להעברת סמכויות הטיפול בכניסות לקבר יוסף מידי צה"ל לידי משטרת מחוז ש"י.

עד כה נראה כי במשטרה מתקשים לעמוד בדרישות בעקבות היעדר כוח אדם, ויכולת של המשטרה לטפל בכניסת של 12 אוטובוסים בלבד לטובת המתפללים במתחם הקבר.

בצה"ל כבר אמרו בעבר כי התעסקות הכוחות עם המסתננים לקבר יוסף פוגעת בעבודת הבטחון השוטפת של החיילים וגורמת לביטול משימות חיוניות.

גורמים צבאיים מסרו כי על אף הקשיים, ככל הנראה המשטרה תחל לטפל מעתה ואילך בכל הקשור להידברות מול המתפללים, ובכלל העניינים המנהלתיים הקשורים בהיערכות לכניסת מתפללים לקבר יוסף שעד היום היו תחת טיפולו ואחריותו המלאה של צה"ל.

מדובר צה"ל נמסר כי האחריות הביטחונית על אבטחת כניסת מתפללים לקבר יוסף היא בידי צה"ל וההידברות מול המתפללים הינה באחריות המשטרה.

בימים האחרונים נערכה פגישה בין נציג מרחב שומרון במשטרה לגורמים במעוצה אזורית שומרון במהלכה הוצע להגדיל את מספר האוטובוסים שייכנסו, אך בקרב מארגני הכניסות לשכם מסרבים לקבל כל הצעה למעט כניסתם של כלל המבקשים להתפלל במתחם הקבר, אשר מונה לדבריהם כ-60 אוטובוסים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}