כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

הגר"י מאיר לתלמידו: "ביום פטירתי החלה המחלוקת"

'שיחת היום' בקהילות החרדיות בדרום: ראש הישיבה זצ"ל נגלה בחלום • על המחלוקת בתפרח: "בחורים צריכים לחשוש מקפידא" • "צריך להוסיף ישיבות וכוללים"

"התעוררו נא, אחיי היקרים". "הגר"י מאיר זצ"ל
"התעוררו נא, אחיי היקרים". "הגר"י מאיר זצ"ל

חלומות שווא ידברון?

'שיחת היום' בקרב עולם הישיבות בדרום - משפחות האברכים ובני הישיבות - עוסקת בחלום הזוי שחלם בשבועות האחרונים ישראל חיים ס"ט (השם המלא שמור במערכת - י.א.), תלמידו של הגרר"י מאיר זצ"ל.

לדברי ס"ט, כשנרדם לאחר סעודת חג השבועות - התגלה אליו מורו ורבו הגר"י מאיר, לבוש ככהן גדול ביום הכיפורים ופניו כפני המלאך ואמר לו את הדברים הבאים.

"אספר לך, בני, כי בשמים גדולה זכות הרבצת תורה מאד מאד", אמר הגר"י מאיר לתלמיד בחלום. "ומידת הרחמים חופפת את המרבים תורה בעם ישראל.

"הוצרכתי לרדת ממקומי בגן-עדן למען הזהיר את העם, ובמיוחד את תלמידיי, על דינים קשים ומידת פורענות שנמתחים על העם היושב בציון בכלל ועל תושבי הדרום בפרט. ותדע שכל עוד יהיו מזניחים את הדרום - ולא מרבים תורה כראוי ולא עוד אלא שמתנגדים להתפשטות התורה כמו שהתנגדו לי לישיבה - ואפילו שמתכוונים לשם שמיים שדואגים בזה לשמור את הקיים ולהגדיל רק את ישיבתם הגדולה, הרי יש בזה קיטרוג גדול על כל תושבי הדרום ר"ל".

בחלום מזכיר הגר"י מאיר זצ"ל את הסערה הפוקדת את היישוב תפרח בחודשים האחרונים: "ואגלה את אוזניך למען תדע ולא תפנה את לבבך לומר חלום שוא הוא וכיצד אדע שהדברים אמת ממה שתבדוק בעצמך שרק מפני התפילות שלי שלא יקרה נזק לאותו מקום תורה, זה מנע את הקפידא ועצר בעד מידת הדין, אך ביום פטירתי שלא יכולתי יותר להגן, השתנה הכל.

"צא ובדוק שאז התחיל כל עניין הבחירות שם בעלות שעת המנחה כי אין שלטון ביום המוות... ועוון לשון הרע גדול הוא מאד, קל וחומר הוצאת שם רע, וה' ממהר לדקדק עם מרביצי התורה ויסוד לכל כי שממעט מאש התורה אין זכות הרבצת התורה מגנת עליו ואש הדין עלולה לפגוע בו תחת אש המחלוקת".

על-פי גרסתו של בעל החלום, אמר לו הגר"י מאיר מילים קשות על הבחורים מישיבת תפרח שהתעללו במשך חודשים ארוכים ביצחק אריאל שכל 'חטאו' היה רצונו להיבחר לוועד היישוב: "ובחורים רבים צריכים לחשוש מהקפידא הרובצת עליהם שלא ינזקו לאחר זיווגם. וכל המושב הקדוש שהיה לתל תלפיות מחמת הפרישות, סר חינו לפני ה'".

לסיום אמר הגר"י מאיר בחלום לתלמידו: "צריך להוסיף עוד בני ישיבות ועוד כוללים ועוד בני תורה ולאהוב אותם אהבת חינם ולא להמעיט כוחם במלחמה ורדיפה אחר המותרות, שמרחיקה את הגאולה. התעוררו נא אחיי היקרים, יושבי ארץ הקודש".

האברך שחלם את החלום מספר כי שאל את אחד הרבנים שהורה לו כי חובה לפרסם את הדברים למען ירבו תורה ושלום - ובני תורה בדרום הארץ.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 43 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}