כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

הסערה שמפלגת את רחובות: 'דגל' ביקשו לדחות הדיון

דרמה • חצי שעה לפני תחילת הדיון בבית הדין הרבני, בשאלת הסכם הרוטציה בין דגל התורה לשס"ג, ביקשו ב'דגל' לדחות את הדיון • בכירי אגו"י: "יש להם רק מה להפסיד"

מלול אצל האדמו"ר מקרעטשניף לאחר הנצחון
מלול אצל האדמו"ר מקרעטשניף לאחר הנצחון

דרמה ברחובות: חצי שעה לפני תחילת הדיון בבית הדין הרבני בעיר, בשאלת הסכם הרוטציה בין דגל התורה לשס"ג, ביקשו אנשי דגל התורה לדחות את הדיון בכמה שבועות.

הדיון התבקש לאחר מחלוקת בין אגודת ישראל, שרצה בבחירות האחרונות תחת הרשימה המאוחדת שס"ג, לבין דגל התורה, כאשר האחרונים תובעים את נציג אגודת ישראל בעיריית רחובות, ר' פנחס הומינר, בטענה שלא כיבד את הסכם הרוטציה ולא פינה את מקומו לנציג דגל התורה, ר' אפרים וייס.

אנשי אגודת ישראל מצידם טוענים כי דגל התורה הפרה כמעט את כל פרטי ההסכם. "אנחנו הסכמנו לרוץ ברשימה מאוחדת במטרה ליצור אחדות בעיר. שכולם יחד יצעדו לאותה מטרה, להגדיל כבוד שמים וכבוד התורה ברחובות. בבחירות האחרונות, לצערנו, הליטאים הפרו את אותה אחדות אי לכך גם אגודת ישראל איננה מחויבת יותר להסכם שהופר חד צדדית. הם הוציאו את עצמם מהכלל", אומר בכיר באגודת ישראל המקומית.

כוונתו של אותו בכיר היא כמובן לתמיכתם של הליטאים במועמדתו של עוזי סלנט לראשות העיר רחובות, כנגד התמיכה החסידית בראש העיר הנוכחי רחמים מלול. תמיכה שהכעיסה מאד את ראשי אגודת ישראל ברחובות ופילגה פוליטית את החסידים והליטאים בעיר.

לטענת נציגי החסידים היו הפרות נוספות של ההסכם, שאין ברצונם לפרט: "הכל יתברר בבית הדין. במצב אחר, כשנציג דגל התורה ברחובות היה אמור להתפטר לטובת אגודת ישראל, הוא לא עשה זאת, למרות שהיה חתום על הסכם מפורש".

יצויין כי בקדנציה הקודמת כיהן הרב שטרן כנציג אגודת ישראל שפינה את מקומו בתום שנתיים לטובת הרב שטראובר מדגל התורה.

אדם המעורה בפוליטיקה המקומית הסביר לכתב 'בחדרי חרדים: "מבחינת בית הדין אין לדגל התורה קייס חזק. יש קושי חוקי שאפרים וייס ישמש כחבר מועצה, מאחר והוא משמש כמנהל בית ספר. מבחינת משרד המשפטים הוא צריך להתפטר מתפקידו כמנהל בית ספר ורק אז יתאפשר לו לכהן כחבר מועצה".

נציג דגל התורה - ר' אפרים וייס ונציג אגודת ישראל - ר' פנחס הומינר סרבו להגיב לידיעה.

אחד מבכירי 'דגל התורה' אמר בתגובה לכתב 'בחדרי חרדים': "היות ור' חנוך זייברט נסע לחו"ל והיות שאחד מחשובי הרבנים החסידיים בעיר ביקש מעט זמן כדי לנסות ולהגיע להדברות עם חצר קרעטשניף, לכן נדחה הדיון בשבועיים. נקבע תאריך לעוד שבועיים, אין שום התחמקויות".

לכתב 'בחדרי חרדים' נודע כי הרב החסידי שנדרש לפרשה הוא הרב נתן ויינפלד, מרבני העיר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}