כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

האדמו"ר מסקווירא ניבא תאריך פטירתו של הגר"ח שטיין • בלעדי: המסמך

לפני כתשע שנים נכנס אחד מתלמידיו של הגר"ח שטיין זצ"ל לחדרו של האדמו"ר מסקווירא וביקש ברכה עבור ראש ישיבת טלז • האדמו"ר, שלא שמע היטב את גילו של ראש הישיבה, בירך אותו שיגיע לגיל 98 • לפני כשנה ביקש התלמיד הארכה לברכה, אך ראש הישיבה נפטר בדיוק בגיל אותו ניבא האדמו"ר

הגר"ח שטיין. צילום: רק נייעס
הגר"ח שטיין. צילום: רק נייעס

סיפורי מופתים של צדיקים וחסידים מתגלגלים מפה לאוזן מדור לדור. מאב לבן עוברים בחיל וברעדה סיפורים אודות ניסים גלויים שאירעו בעקבות ברכות של צדיקים, וגדולי ישראל בכל הדורות עודדו לספר לצעירי הצאן סיפורי צדיקים על מנת שיתחזקו באמונה.

אך מעטים הם הסיפורים בהם ישנה הוכחה כתובה ומפורשת למופת שהתרחש, אך כזה הוא הסיפור שלפניכם.

הסיפור החל לפני תשע שנים והסתיים אתמול (ד') בהסתלקותו של זקן ראשי הישיבות בארצות הברית – הגאון רבי חיים שטיין, ראש ישיבת טעלז בקליבלנד שבאוהיו, כשהוא בן 98.

פטירת ראש הישיבה:
הטעלזע'ר האחרון • הגר"ח שטיין זצ"ל

בחודש ניסן תשס"ג, נכנס הגר"ש שפירא – מראשי ישיבת טעלז, למעונו של האדמו"ר מסקווירא בכדי לקבל את ברכתו. במהלך השיחה סיפר הגר"ש כי ראש הישיבה חגג השבוע את היום הולדתו.

הרבי התעניין לגילו המדויק של ראש הישיבה, והגר"ש השיב לו: "הוא בן שמונים ותשע". הרבי לא שמע את התשובה, ושאל: "מה אמרתם? תשעים ושמונה?", הרב שפירא תיקן ואמר: "שמונים ותשע". האדמו"ר חייך ואמר: "נו, שיזכה להיות גם בן תשעים ושמונה שנים". הרב שפירא והגבאים שנכחו בחדר ענו בהתרגשות: "אמן".

עברו שבע שנים, והגר"ח המשיך למסור תמידין כסדרן את שיעוריו בישיבה, לשמחת תלמידיו הרבים. לפני כשנה חגגו תלמידי הישיבה את יום הולדתו התשעים ושבע של רבם האהוב. במהלך יום ההולדת נזכר הגר"ש שפירא בברכה של האדמו"ר מסקווירא, ברכה שלא נתנה לו מנוח במהלך השנים שחלפו.

"האדמו"ר בירך אותו עד גיל 98, מה יהיה הלאה", חשב הגר"ש בינו לבין עצמו. לאחר שבוע, לא יכל להתאפק, וגילה את הסוד לרבנית שטיין שתחי'.

הרבנית שמעה, וביקשה מהרב שפירא שישלח מכתב למשב"ק האדמו"ר מסקווירא, בכדי שייתן ברכה להמשך אריכות הימים של ראש הישיבה.

הרב שפירא עשה כמצוותה, וישב לכתוב מכתב לגבאי האדמו"ר הרב ישעיה אונגר. המכתב הגיע לידי אתר 'בחדרי חרדים', וכל מי שקורא אותו משתומם מהחוש הנבואי שנזרק בברכת האדמור לראש הישיבה הדגול.

המכתב נשלח בר"ח סיוון ה'תש"ע, ואנו מביאים כאן את התמלול המלא:

"לכבוד הרב ר' ישעי' יואל אונגער שליט"א משב"ק אצל כ"ק מרן אדמו"ר מסקווירא שליט"א.
"הנני לבקש טובה ממעלתו. כידוע למעלתו הנני בא בכל שנה לב' ניסן יום ההילולא דכ"ק מרן אדמו"ר מסקווירא זצ"ל, והנה יום ההולדת של מו"ר ראש הישיבה הגר"ח שטיין שליט"א הוא ביום כ"ט אדר (שני), ובכל שנה בבואי הנני מבשר לכ"ק מרן אדמו"ר כי מו"ר שליט"א היה לו יום הולדת, ובכל שנה הוא שואל 'כמה' והנני מגיד לו, והוא עונה: 'נאך א יונגערמאן'... והוא מברך לאריכות ימים ושנים.

"והנה בשנה שנעשה מו"ר שליט"א 89 אמרתי לכ"ק מרן אדמו"ר שליט"א "ניין און אכציג", שאל ממני: וואס האט איהר געזאגט? "אכט און ניינציג"? ועניתי: "ניין און אכציג". האט כ"ק מרן אדמו"ר געזאגט: "זאל זיין אכט און ניינציג אויכעט" ועניתי אמן.

"והנה בשנה זו נעשה מו"ר שליט"א 97, שנולד בשנת תרע"ג ולמספרם 1913, ונכנס בשנת 98 וכמנהגו אומר בתהלים פרק צ"ח. והנני לבקש שיואיל נא כבודו שליט"א לבקש מכ"ק מרן אדמו"ר שליט"א לברך עוד ולומר שיוסיפו לו שנים, שכלל ישראל נצרך לו לנהל הישיבה וליתן ברכות עד ביאת גואל צדק בב"א.

"גליתי דבר זה לזוגתי תחי' והיא המריצני לכתוב את המכתב הזה למעלתו שליט"א. שלום בן פיגא שפירא".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}