כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

אסטרטגיה חדשה: בלי עיתונאים חרדים

אחרי התקפות התקשורת החילונית נגד סיפוח אדמות לבית-שמש - למד ראש העיר משה אבוטובול, לקח • מעמעמים את הצבע השחור - ועורכים מסיבות עיתונאים נטולות חרדים

משה אבוטבול במסיבת עיתונאים מהסוג הישן
משה אבוטבול במסיבת עיתונאים מהסוג הישן



הכירו את האסטרטגיה החדשה אותה מאמצים נבחרי ציבור חרדיים, בעיקר לאחר שנקלעו למשבר כזה או אחר ונכוו משריפתה של התקשורת הכללית: פנייה לתקשורת חילונית בלבד, עיתונאים חרדים אאוט.

למרות שזה נוגד את האינטרס שלי, כעיתונאית חרדית, אני חייבת להודות שמדובר ברעיון מחוכם ביותר.

השבוע הציע אותו דובר העירייה, מתי רוזנצוייג, בעצה אחת עם האסטרטג המוביל, מוטי מורל, המייעץ בתקופה האחרונה לראש עיריית בית שמש, משה אבוטבול. כולנו זוכרים את מסיבת העיתונאים המתוקשרת במהלכה הודיע שר הפנים, אלי ישי, על סיפוח שטחים לעיר, אירוע אליו הוזמנו כל המי ומי בתקשורת החרדית.

התוצאה לא איחרה לטפוח על פניהם של המארגנים: הסתה ממושכת, הנמשכת מאז ועד היום, בגנות המהלך, כולל הפגנות בהן חולקו שטרות כסף.

השיטה החדשה: מסיבות עיתונאים המיועדים לתקשורת החילונית בלבד.

אתמול (ג') כונסה אחת כזו: הוזמנו טובי העיתונאים, ושבעה ראשי ערים הודיעו שם על הקמת "פורום ראשי ערים לצדק חלוקתי". המטרה, ממש לא חרדית: לשנות את הגבולות המוניציפליים הקיימים, כיוון שכיום מפעלים רבים שגובלים בערים משלמים מסי ארנונה למועצות האזוריות הסמוכות ולא לערים.

חברי הפורום, אף הם ראשי ערים שאינם מזוהים עם הציבור החרדי: קרית שמונה, דימונה, בני עי"ש, בית שמש, אופקים, קרית מלאכי ונתיבות. רק נקודה אחת קטנה בשוליים: בראש הפורום החדש עומד ראש עיריית בית שמש, משה אבוטבול, אבל מי בכלל זוכר את זה כשמול העיניים לא עומדים עיתונאים מזוקנים.

טענת חברי הפורום מדברת על כך שערים רבות נמצאות במצוקה כלכלית ונאלצות לפנות מדי שנה למשרד הפנים כדי לקבל מענקי איזון. הפתרון יכול להיות הרבה יותר פשוט: סיפוח שטחים מהמועצות האזוריות אל הערים, תוך העברת מפעלים המשלמים ארנונה לעיריות הנאנקות תחת העול הכספי.

כן, נכון, בין הערים תיכלל גם בית שמש, אבל זה זניח.

מה בין דימונה לבית-שמש

אגב, גם ישי, כאשר הודיע על החלטתו בנושא שעון הקיץ, לא כלל בהזמנה למסיבת-העיתונאים את העיתונות החרדית.

כאשר מספח השר ישי לראש עיר חרדי ש"סי שטחים, זה נשמע ומריח לא טוב. אבל כאשר מגיע ראש עיריית דימונה, מאיר כהן, לדוגמה, למסיבת עיתונאים מתוקשרת ומספר על הבעיות שלו ועל דרישתו הדומה לסיפוח שטחים, הכול כבר נשמע אחרת.

בדימונה, כך סיפר, מתגוררים 40 אלף תושבים בשטח של 160 אלף דונם, בעוד במועצה האזורית תמר השכנה, החולשת על 1.65 מיליון דונם, מתגוררים 1,200 תושבים בלבד. ולמי משלמת הקריה למחקר גרעיני (קמ"ג), הנמצאת 7 ק"מ מדימונה ו-70 ק"מ מהמועצה האזורית תמר, ארנונה בסך 1.2 מיליון שקל בשנה? לתמר כמובן.

וזאת בעת ש"בארון התרופות שלנו בדימונה יש כדור שאמור לעכב את מותנו בשעה וחצי אם יקרה משהו בכור".

לפני ארבע שנים, כך סיפר, נכנע לו אלי ישי, והעביר את הארנונה מהכור לדימונה.

הנה, ראו, אמר ללא מילים. לא רק לאבוטבול, גם לי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}