כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

מגד 5 הכריזה: אנו מפיקים 800 חביות ביום

במהלך מסיבת עיתונאים של חברת 'גבעות' סיפקה החברה הצהרת כוונות לגבי תוכניותיה בעתיד • כיצד החברה מתכוננת לפעול? ומתי תסיים את מבחני ההפקה?

מסיבת העיתונאים, אתמול
מסיבת העיתונאים, אתמול

לרגל השקת מבחני ההפקה לטווח ארוך באתר קידוחי הנפט 'מגד 5' המבוצעות על ידי שותפות 'גבעות', התקיימה אתמול (ג') מסיבת עיתונאים באתר הקידוחים.

במהלך המסיבה הציגה השותפות סיכום של הפעילות באתר מגד 5: השגת קצב הפקה יציב של 785 חביות ליום ממקטע b8 בלבד, וציפייה להמשיך במבחני ההפקה לטווח ארוך עד אוקטובר 2011 לשם מעקב אחר ההפקה והתנהגות המאגר במהלך הפקה ארוכת טווח ולאחר מכן להתחיל בשלב ההפקה המסחרית.

בנוסף מסרה השותפות כי הנפט נמכר במחיר טוב יותר מהמחיר אותו קיבלה בעבר. זאת כתוצאה של סדרת פעולות שנקטה השותפות לאחסון הנפט ושל מו"מ שנמשך מספר חודשים ובמהלכו נבחנו מספר הצעות של לקוחות בארץ ובעולם.

הפקת הנפט תתבצע שבעה ימים בשבוע. הדבר התאפשר עקב מעבר למיכון מתקדם המאפשר הפקה אוטומטית ללא צורך בקיום עבודה בשבתות.

במגד 5 ישנן רזרבות נפט נוספות בשאר המקטעים (בעיקר במקטעים 1,6,7). בשל שיקולים הנדסיים שונים הוחלט בשלב זה לדחות את הניסיון להפיק נפט גם ממקטעים אלו.

בנוסף הציגה השותפות את התוכניות לפיתוח שדה מגד בשנתיים הקרובות כדלהלן: השותפות נמצאת בשלב מתקדם של תכנון הקידוחים הבאים (בארות מגד 6,7,8) הנמצאות בקרבת מגד 5. נכון לעכשיו אישר צה"ל את השימוש (הזמני) בשטחים אלו הנמצאים כולם בשולי שטח אש, קיים יסוד טוב להנחה כי התכנית שהוצגה למשרד התשתיות בנובמבר 2010 ולפיה יתחילו לקדוח לפחות שתי בארות נוספות עד סוף שנת 2012 תתקיים בהתאם ללוח הזמנים. הכוונה להתחיל ולהכשיר את הקרקע למגד 6 (כ-1 ק"מ דרומית למגד 5) בנובמבר השנה, להתחיל לקדוח בינואר 2012 ולהתחיל בהפקה מסחרית מבאר זו בקיץ 2012. קידוח מגד 7 יחל כחצי שנה לאחר תחילת קידוח מגד 6.

בפני השותפות ניצבים קשיים בירוקרטים להגשמת תוכנית זו (כמפורט להלן) אך השותפות פועלת יחד עם הרשויות השונות למציאת פתרונות להמשך פיתוח השדה.

השותפות אף הרחיבה והציגה את תוכניותיה לטווח הרחוק, והצהירה כי בכוונתה להגיש בג"ץ על חוק ששינסקי ובנוסף לנסות ולגייס עוד כ-25-50 מיליון דולר ממשקיעים.





תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}