כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

"המעצרים לא הפתיעו אותי" • מחולל הסערה מדבר

הרב יצחק שפירא, ראש ישיבה ומחבר הספר 'תורת המלך', מדבר על מעצר הרבנים שהעניקו הסכמות לספרו: "רוצים להוכיח שהמדינה היא מעל התורה"

הרב יצחק שפירא מובל למעצר. צילום ארכיון: פלאש 90
הרב יצחק שפירא מובל למעצר. צילום ארכיון: פלאש 90

יומיים לאחר מעצרו של הגאון רבי דב ליאור -בשל הסכמה שהעניק לספר 'תורת המלך' - שהסעיר את הציונות הדתית, ורגע לפני מעצר הגר"י יוסף, שהעניק גם הוא הסכמה לספר, מדבר מחבר הספר מחולל הסערה, הרב יצחק שפירא, על תחושותיו בימים האחרונים.

עוד בנושא:
המשטרה מאיימת: הגר"י יוסף ייעצר ב-48 השעות הקרובות
קרב רב • הרב ליאור כובש את ירושלים
ריקודים וזעם • קבלת הפנים לרב ליאור • תמונות ווידאו
מהומות בבירה: הרב ליאור נעצר - ושוחרר • "זו חטיפה"

הרב שפירא, המתגורר ביישוב יצהר, ומכהן כראש ישיבת 'עוד יוסף חי', הודיע כי יוציא לאור בקרוב ספר נוסף מתוך סידרת הספרים: "אנו מקווים לסיעתא דשמיא, שנצליח להציג איך על-פי תורת המלך צריכה להיות ההתנהגות המעשית. איך מתייחסים לבעיה שיש היום בעזה ובמקומות אחרים - לפי ההלכה. לאחר מכן יש לכתוב את הדברים בצורה בהירה וגם ליישם אותם".

הגר"ד ליאור והגר"י יוסף בשיעור. צילום: יוסי פורמנסקיצילום: הגר"ד ליאור והגר"י יוסף בשיעור. צילום: יוסי פורמנסקי
הגר"ד ליאור והגר"י יוסף בשיעור. צילום: יוסי פורמנסקי

• איך תחושת הרב עם מעצרו של הגר"ד ליאור וההודעה על מעצרו הקרוב של הגר"י יוסף?

"ברוך ה' שיהודים, רבנים חשובים ותלמידי חכמים, רוצים לדאוג ליהודים במדינת ישראל, לכבד את התורה ולקדש שם שמיים. עיקר הפגיעה כאן היא בדמיונות של אלו שחושבים שהמדינה צריכה להיות נגד התורה. הם מדמיינים שהם יכולים לכופף את התורה. ככל שהם יציבו את המדינה נגד התורה זאת תהיה פגיעה ישירה בהם. התורה היא מעל הכל".

הרב שפירא מודה כי לא ציפה לתגובה כזו מהמדינה, בעקבות הוצאת הספר: "תלו את כל הדברים הללו שכתבתי בספר עצמו - זה הפתיע אותי מאוד. אך עצם האמביציה של אנשים לאמת את החוק עם התורה ולהוכיח שהוא מעל התורה - זה דבר שלא הפתיע אותי".

בספר 'תורת המלך', שיצא-לאור לפני כשנתיים, כתב הרב שפירא: "כאשר אנו ניגשים לגוי שעובר על שבע מצוות והורגים אותו מתוך אכפתיות מקיום שבע המצוות - אין שום איסור בדבר". הוא הוסיף: "בכל מקום שבו נוכחותו של גוי מסכנת חיי ישראל - מותר להורגו, גם אם מדובר בחסיד אומות העולם, והוא לא אשם בכלל במצב שנוצר".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}