כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

ביקור פתע • האדמו"ר מבעלזא אצל הגר"י מויזניץ

לאחר הלווית הגרמ"י - הגיע האדמו"ר מבעלזא לביקור פתע אצל הגר"י מויז'ניץ • סגן שר החינוך הצטרף לשיחה, וזכה לשבחים מהאדמו"ר: "לייזער מייצג את כלל ישראל"

הגר"י הגר וגיסו האדמו"ר מבעלזא בפגישתם
הגר"י הגר וגיסו האדמו"ר מבעלזא בפגישתם

היום (ג') הגיע האדמו"ר מבעלזא לבני-ברק כדי להשתתף במסע הלווייתו של ראש ישיבת פוניבז' לצעירים, הגרמי"ל ליפקוביץ.

בתום מסע ההלוויה הפתיע האדמו"ר את גבאיו וביקש לבקר אצל גיסו הגר"י הגר.

הגר"י שהשתתף גם הוא במסע ההלוויה, לא ידע על כך וכשהגיע לביתו שבר' תורת חיים 4 נדהם לגלות את האדמו"ר מבעלזא ממתין לו בפתח הבית, זה רבע שעה.

השניים עלו יחד אל הבית כאשר במקום נוכחים בני משפחה, הגבאים וסגן שר החינוך, הרב מנחם אליעזר מוזס, שעודכן על הביקור.

לאחר דרישת שלום ושיחה בענייני חסידות והלכה. פנה האדמו"ר אל הגר"י ואמר לו, כשהוא מחווה בידו אל מוזס: "היום ב"ה יש מי שמייצג את 'כלל ישראל' במשרד החינוך".

הגר"י נענה: "אכן נכון הדבר. ר' מנחם לייזער הצליח לקרב את ליבו של שר החינוך גדעון סער אל הציבור החרדי, מנחם לייזער סיפר לי ששר החינוך מבין את היום טוב יותר את צרכי הציבור החרדי וקשוב לצרכיהם".

האדמו"ר מבעלזא הסכים ואמר: "גם אני שמעתי על כך".

אחד מהנוכחים הזכיר כי לפני שנה בתאריך זה געש הרחוב החרדי בפרשיית עמנואל, פרשייה בה נתפס שר החינוך גדעון סער כשונא חרדים והנה הבלתי יאומן קרה: מאז כניסתו של שגן השר החדש לתפקידו, חלה מהפכה בגישת המשרד והעומד בראשה, השר. כפי שבא לידי ביטוי בתשובות השר לבג"ץ.

הגר"י נענה: "אמרתם (האדמו"ר מבעלזא) שר' מנחם לייזער הוא נציגם של כלל ישראל. בוודאי זכור לכם שכשנערכו בחירות לעיריית בני ברק (בשנת תשי"א). נבחרה רשימה בת 5 חברים בראשות הרב ראובן אהרנוביץ כשאף אחד מבין החברים אינו נמנה על חסידות ויזניץ. כשנכנסו להתברך לאחר הבחירות אצל האדמו"ר רבי חיים מאיר מויזניץ זצ"ל. אמר אהרנוביץ כי אמנם הפעם לא נבחר נציג חסידות ויזניץ. אך בפעם הבאה 'נכניס לרשימה גם נציג של ויזניץ'.

"האדמו"ר שנודע בחריפותו נאנח ואמר "ר' ראובן. אכזבתם אותי. עד עכשיו הייתי בטוח שכולכם נציגים של ויזניץ. כעת אני רואה שאצטרך להמתין לבחירות הבאות כדי לזכות בנציג של ויזניץ"...

עם תום השיחה נועדו האדמו"ר מבעלזא והגר"י הגר ביחידות.

בתום הביקור. התפלל האדמו"ר מבעלזא תפילת מנחה בבית הגר"י. כשלפני התיבה שלח הגר"י את הרב מוזס.

האם יש כאן יותר מרמז אודות דרישת ויזניץ' לזכות בתפקיד ראשות עיריית בני ברק? – ימים יגידו.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}