כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

כיפה לבנה וכיפה שחורה • ריבלין שלא הכרתם

יו"ר הכנסת, רובי ריבלין אירח בכנסת את התקשורת החרדית • הוא השתעשע בזכרונות, ציטט דברי תורה והסביר: מדוע יו"ר הכנסת זקוק לשתי כיפות?

כיפה לבנה וכיפה שחורה • ריבלין שלא הכרתם



רק לפני מספר חודשים נכנס יותם יקיר, דובר הכנסת, לתפקידו, וכבר 'מרגישים אותו בשטח':

לפני מספר שבועות כינס את העיתונות כדי לבשר על מערכת מחשוב חדשה, שתאחד את כל משרדי הממשלה.

השבוע הבריק עם רעיון נוסף: מפגש של יו"ר הכנסת, עם העיתונות החרדית.

ריבלין ידוע כמי שלקח את תפקיד יו"ר הכנסת למקום של ניטרליות שיא. הוא אינו מערב את דעותיו האישיות בבואו 'לטפל' בחברי כנסת מפריעים ומשתדל לשמור על שוויון ועל יחס הוגן הן כלפי שמאל והן כלפי ימין, הן כלפי חרדים והן כלפי חילונים על כלל הקבוצות והגוונים.

את הכפפה לביצוע מעשי של הרעיון, הרים שמעון מלכה, בחור חרדי, חייכן ומוכשר המדברר כמה מוועדות הכנסת ואשר העיתונאים הפוליטיים מכירים אותו זה מכבר.

הוא איתר את הקודקודים בכל כלי תקשורת חרדי, ויצא לדרך, כשהוא שולח הזמנות לכל סוגי התקשורת: כתובה, רדיו ואתרי אינטרנט.

הכינוס החל בלשכתו של מנכ"ל הכנסת, דן לנדאו, שם נשא יקיר דברים בפני העיתונאים ואף ענה לשאלותיהם. כחלק מהתוכנית הוקרן סרט המשלב את ההיסטוריה של הבית, רגעים מרגשים שעברו עליו מביקור סאדאת ועד לרגעי הווה, מנאומיו חוצבי הלהבות של מנחם בגין ועד דבריו הנוקבים של בן גוריון, נאומי ההתנתקות של אריאל שרון ועוד ועוד.

בהמשך נערך לקבוצה סיור במשכן הכנסת, באולם המליאה (הריק באותה שעה), בטרקלין שאגאל ובאולפני ערוץ הכנסת, שהועברו למקומם החדש רק לאחרונה.

במזנון הכנסת ציפתה לעיתונאים ארוחת צהרים כמיטב המסורת של מזנון הכנסת, שהחליף במושב הקיץ בעלים ובהחלט מצליח להפיק ארוחות לא רעות תוך עינם הפקוחה של כמה משגיחים חרדיים בהם ניתן לצפות שם בכל רגע נתון.



כשרובי ריבלין במיטבו

אין ספק שגולת הכותרת של הביקור המתוקשר, היה המפגש עם יו"ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, בלשכתו. לצידו ישבו דוברו המסור, הראל טובי, ודובר הכנסת.

חסרה מאד הייתה מנהלת לשכתו החרדית רבקה רביץ (כלתו של הבלתי נשכח), שיממה קודם לכן ילדה בשע"ט בת. ננצל במה זו כדי להעביר לה את איחולנו החמים.

ריבלין בהחלט היה במיטבו: כמנהגו, שילב את דבריו עם פסוקים, אמירות מפי גדולי תורה וסיפורי זיכרונות, מהימים בהם היה בקשר הדוק עם ח"כ הרב אברהם רביץ ז"ל.

בהמשך סיפר ריבלין על ביקורו רק לפני מספר ימים במכללה האקדמית אונו. ניכר היה בו כי הוא בהחלט שמח לראות איך הציבור החרדי משתלב בהצלחה במסגרות הלימודים והתעסוקה.

הוא סיפר כי שמע במכללה שרבים מהחרדים הלומדים משלימים מהר מאד את הפערים, וחלקם אף מסיים בהצטיינות מרובה.



"פעם הייתה לי גם כיפה סרוגה"

ריבלין בהחלט מכיר את התקשורת החרדית, וכפי שסיפר, הוא גם קורא ושומע וגם מתראיין מפעם לפעם. לא, הוא לא "מאלו המתפרצים לרשת", כפי שהגדיר זאת, אבל לדעתו, זהו דבר בהחלט חיובי. כנאמר במשלי "הוקר רגלך...פן ישנאך"...

"אם אתה בא פעם בשבועיים שלושה, זה הרבה יותר רציני...אם כי יש אומרים שהיום הדברים השתנו בכל הנוגע לתקשורת. יש אנשים שאם לא עלו כל שעה לתקשורת, הם משתגעים"...

ריבלין ידוע כיו"ר שפסוקי ודברי תורה שגורים בפיו. ולא רק זאת, אלא שכשמוזכר פסוק, הוא ממהר להוציא מכיסו כיפה. לעינינו, שלף ריבלין מכיסו שתי כיפות, העיקר שחורה, השנייה לבנה. "פעם הייתה לי גם כיפה סרוגה", סיפר, אבל "החלטתי לוותר עליה"...

קשה להצביע על התועלת המיידית והברורה שמפיק מפגש מן הסוג הזה, אבל אין ספק שכל הידברות שכזו יכולה להועיל. לא רק לנו, אנשי התקשורת, כי אם גם למי שמכהן בתפקיד הנכבד של יו"ר הכנסת, יו"ר הבית כולו על כל חלקיו.




תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}