כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

ציפי תקפה וביבי שחרר הודעה: "מעצר הרב ליאור מוצדק"

אחרי יממה של דממה תקשורתית מצד בנימין נתניהו - שוחררה הודעת תמיכה חד-משמעית מלשכת ראש הממשלה • האם ההתעוררות הפתאומית קשורה להתקפות חסרות הרסן של ציפי לבני?

בהפגנות הימין בפרשת הרב ליאור
בהפגנות הימין בפרשת הרב ליאור



הבוקר, במהלך דבריה בעצרת הסוכנות היהודית, תקפה יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפרשת הרב דב ליאור.

"מתנהל ביממה האחרונה ויכוח על מקור הסמכות במדינה - השופט או הרב, הממלכה או ההלכה", אמרה. אף אחד לא אוהב לראות רב מובא למעצר. גם אני לא. אני גם לא אןהבת לראות ראש ממשלה בחקירה ונשיא שהולך לכלא. אבל מדינת ישראל חייבת לשמור על עצמה כמדינת חוק שבה כולם שווים בפני החוק. אם נאבד את הבסיס הזה נאבד את מקור הסמכות שהיא הבסיס לחיים משותפים. גם במקורות היהודיים דין המלכות נחשב הדין וזה ליווה את חיי היהודים בגלות וחייב להןביל את החיים במדינה היהודית. זה חל על כולם. צריך לעצור את זה לפני שיהיה מאוחר מדי ולהסכים על המכנה המשותף הבסיסי".

לבני, שהבחינה בכך שראש הממשלה 'דילג' על נושא מעצרו של הרב ליאור בנאומו - דקות אחדות לפני שעלתה היא לשאת את דבריה - לא חסכה ממנו את ביקורתה.

"רה"מ דיבר כאן לפני ושתק. אני שואלת אותו - איך אתה לא מגן על הפקידים במשרד המשפטים שפועלים להגן על החוק במדינה ובחוץ יש הסתה קשה נגדם? אני מצפה מרהמ משר המשפטים ומכל ההנהגה לגלות אומץ נדרש ולשים בצד כל שיקול פוליטי ולהגן על האנשים האלה ועל הערכים האלה. שתיקת רה"מ בעת הזו בלתי מתקבלת על הדעת.

"אני מצפה ממנו ומכל אחד מאיתנו מימין ומשמאל לצאת נגד הסתה כזו ולהבהיר שמדינת ישראל היא מדינת חוק וכולם, כולל הרבנים, כפופים לחוק".



מסר חד וברור

שעות אחדות חלפו, ובלשכת ראש הממשלה מיהרו להעביר לעיתונאים מסר חד וברור, לפיו מחזק ראש הממשלה את ההחלטה לחקור את הרב וכי "החוק הוא מחייב וחל על כולם".

ב'קדימה' לא איחרו להגיב על 'התגובה המאוחרת': "תגובת נתניהו הנה תגובה פחדנית ורפה, המונעת משיקולים פוליטיים".

הם הוסיפו כי תגובתו, שבאה "לאחר שתיקה רועמת ומביכה שנמשכה לאורך כל היום", הייתה "נגררת", ו"גיבוב מילים כללי שאינו אומר דבר ולבטח אינו מגבה את שלטון החוק כפי שהיה מצופה מראש ממשלה בישראל".

"נתניהו", טוענים ב'קדימה', "עסוק בחישובים פוליטיים צרים, לא מגנה את ההסתה ובכך פוגע במכנה המשותף של כלל אזרחי המדינה- החוק ושלטון החוק. נתניהו לא מפספס הזדמנות להוכיח שהוא לא מנהיג לאומי אלא פוליטיקאי מחנאי".



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}