כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

דוגמא אישית • השר בא לבקר ונשאר לתרום דם

השר להגנת העורף, מתן וילנאי ביקר בשירותי הדם של מד"א • השר סייר במעבדות, שוחח עם התורמים, הקשיב למנהלים והחליט: נשארים לתרום דם • מפשיל שרוולים

דוגמא אישית • השר בא לבקר ונשאר לתרום דם

כשבוע לאחר תום תרגיל העורף הלאומי, ביקר הבוקר (ג) השר להגנת העורף, מתן וילנאי (עצמאות), בשירותי הדם של מד"א.

השר סייר במרכז שירותי הדם יחד עם מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין, ראש רח"ל, זאב (ווה) צוקרם, מנהלת שירותי הדם של מד"א, פרופ' אילת שנער, משנה למנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר בועז לב, נציגי מטה מד"א ובעלי תפקידים נוספים משירותי הדם בארגון.

עם תחילת הסיור, קיבל השר וילנאי סקירה מקיפה ממנהלת שירותי הדם של מד"א, פרופ' שנער, על התהליך שעוברות תרומות הדם, על פעילות שירותי הדם בשגרה ובחירום ועוד.

וילנאי התרשם מהניסיון עתיר השנים שנאסף בשירותי הדם, המאפשר כיום לארגון לצפות עם תחילת אירוע חירום כלשהו, את כמות מנות הדם שיזדקקו לה בבתי החולים השונים, ולדאוג להעבירן מבעוד מועד.

השר וילנאי אף שיבח את פעילות שירותי הדם במהלך מלחמת לבנון השנייה ובמהלך אירועים קשים נוספים בשנים האחרונות.

המנכ"ל הבהיר לשר, כי כיום אין תקצוב ממשלתי לתרומות הדם בישראל והשניים דנו בהיערכות לאסונות טבע ובשיתוף הפעולה שבין צה"ל ומד"א במקרים אלו.

השר התחייב לפעול להקמת מתקן חדש שיאכלס את שירותי הדם של מד"א, ויוכל לפעול בתנאי מיגון בצורה מיטבית בשעת חירום.

לאחר מכן, סייר השר גם במעבדות, נפגש עם עובדי המעבדה ותורמי דם שהגיעו למקום. בתום הסיור, לא היסס השר להפשיל שרוול ולתרום אף הוא דם.

"אין ספק שצריך לעשות את כל הסידורים הראויים על מנת ששירותי הדם יוכל לפעול בשגרה ובחירום, ואת זה נעשה", סיכם השר את ביקורו.









תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}