כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

על מה חלם בנו של הגרמ"י באמצע ההלוויה? • מרגש

ארבעה תינוקות זכו הבוקר להיקרא על שם ראש הישיבה זצ"ל • מה הורה הגר"ח לאברך ששאל האם יכול לקרוא 'מיכל' כשיש לו בת באותו השם? • ואיזה מעגל נסגר? • מיוחד

הגר"ח קנייבסקי עם רבו הגרמ"י ליפקוביץ זצ"ל
הגר"ח קנייבסקי עם רבו הגרמ"י ליפקוביץ זצ"ל

שעות ספורות לאחר פטירתו של הגרמ"י ליפקוביץ זצ"ל, נערכו הבוקר (ג'), ארבעה בריתות לילדים שזכו לקבל את השם 'מיכל יהודה'.

באחת הבריתות שימש הרב חיים משה ויסברג כמוהל.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' מספר הרב ויסברג (אין כל קשר משפחתי. מ.ו): "השתתפתי בברית של משפחה בריסקאית שהתקיימה באולם של ישיבת 'נזר התורה. כשהגענו ל'ויקרא שמו בישראל', אמר האב: 'מיכל יהודה'. קשה היה לתאר את ההתרגשות שעברה בקהל. אחד הנוכחים מיהר להרים טלפון לנכדו של הגרמ"י, ובישר לו עוד קודם ההלוויה, שיש כבר ילד הקרוי על שם סביו הדגול.

הבוקר (ג'), לאחר תפילת נץ החמה ניגש אברך שמל היום את בנו, ושאל את הגר"ח קנייבסקי האם הוא יכול לקרוא לבן 'מיכל יהודה'. "יש לי בת שקוראים לה מיכל, זה לא בעיה לקרוא לבן באותו שם?", שאל האברך.

"אין שום בעיה", ענה הגר"ח, "מדובר בשני שמות שונים. אחד לבן אחד לבת. אדרבה, תקראו וזכותו של ראש הישיבה תעמוד לבנכם עד עולם".

בנו של הגרמ"י – הגרמ"ד, התעלף במהלך ההלוויה. לאחר סיוע שהעניקו לו מתנדבי 'איחוד הצלה' סיפר להם כי ראה את אביו. ז"ה סימן טוב", אמר למתנדבים הנרגשים.

הגרמ"ד הוסיף שהיום חל יום היארצייט לשווער של הגרמ"י - הגאון רבי אברהם יצחק גרשונוביץ זצ"ל, ששימש כראש ישיבת 'תפארת ציון'.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}