כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

הסיקור התקדימי ב'יתד' • התואר: מרן ראש הישיבה זצוק"ל

לראשונה לאחר פטירתו, זוכה הגרמ"י ליפקוביץ זצ"ל בתואר "מרן ראש הישיבה" • הסיבה: הגרמ"י ביקש בצוואתו שלא לכתוב לו תארים מפליגים • כל הפרטים בפרסום ראשון

עיתון יתד נאמן, הבוקר.
עיתון יתד נאמן, הבוקר.

עם היוודע הבשורה המרה על הסתלקותו של זקן ראשי הישיבות – הגרמ"י ליפקוביץ' זצ"ל, נכנסו העיתונים היומיים לקדחת של עשייה: מאמרי מערכת נכתבו, כתבות סיקור נכתבו במהירות ומודעות-אבל נשלחו - בכמויות מסחריות ומסחררות - לחדרי השיווק של היומונים.

בביטאון הליטאי 'יתד נאמן' הכינו גם הם מאמרים מכובדים וכתבה מקיפה על פועלו של ראש הישיבה שהעמיד אלפי תלמידים.

בשעת ערב מאוחרת הגיע טלפון לראשי המערכת מאחד מנכדיו הקרובים של הגרמ"י זצ"ל. הנכד סיפר כי בצוואת סבו נכתב שלא יכתירוהו בתארי 'גאון' וצדיק', והוא מבקש לקיים את הצוואה.

מה עושים? יכתבו על אחד מגדולי הדור את התואר המינימלי 'הרב' בלבד?

בעצה אחת עם אחד מגדולי ישראל, המתווה את דרכו של העיתון, החליטו רבני הוועדה הרוחנית של העיתון: "חייבים לכתוב עליו מרן ראש הישיבה - וכך גם יימצא פיתרון לצוואה האוסרת תארים. הרי ראש ישיבה הוא היה - אין זה סוד. ומרן עבור אלפים - גם בכך אין ספק".

וכך, בצעד תקדימי והיסטורי, בכותרתו הראשית של עיתון 'יתד נאמן' ובכל חלקיו, מאמרי המערכת והכתבות יוקדשו ממחר ואילך ל"מרן ראש הישיבה רבי מיכל יהודה ליפקוביץ זצוק"ל" - תואר בו זכה עד כה אך ורק הגראמ"מ שך זצ"ל.

העיתון, שספג לאחרונה טענות קשות על התנהלותו בזירה הפנים-ליטאית, יסקר את פטירת ראש הישיבה בהרחבה, ובכך יביא קץ לטענות שעלו כנגדו בזמן האחרון.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}