כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

חודש אחד של נחת • הריבית לא משתנה

בכך מאמת הנגיד את צפי הכלכלנים כי יבלום את סדרת העלאות הריבית לאחר ששוק הדיור החל להירגע • אל תרקדו: בקרוב הריבית תמשיך לעלות

בנק ישראל. צילום: יחצ
בנק ישראל. צילום: יחצ

כצפוי, הודיע היום (ב) נגיד בנק ישראל סטנלי פישר כי החליט להותיר את שיעור הריבית על כנה ברמה של 3.25%.

בבנק ישראל מסבירים את הסיבה לכך: "בשוק הדירות נמשכו עליות המחירים. מחירי הדירות, הנמדדים על פי סקר מחירי הדירות ואינם נכללים במדד המחירים לצרכן, עלו בחודשים מארס-אפריל בקצב חודשי של 1.5% - המשך לעלייה של 0.8% בחודשים פברואר-מארס. הקצב השנתי של עליית מחירי הדירות ממשיך להיות גבוה, וב-12 החודשים שהסתיימו במאי עלו מחיריהן ב-15.3%, לעומת עלייה של 13.9% בנתון זה בחודש הקודם.

"מדד מחירי הדיור, המתבסס בעיקר על חוזי שכירות, ונכלל במדד המחירים לצרכן, המשיך לעלות: בחודש מאי הוא עלה ב-1.1%, וב-12 החודשים האחרונים - ב-6.4%. בחודש מאי החליט משרד האוצר לבטל את הפטור ממס שבח על מכירת דירה שנייה ומעלה החל מתחילת 2013. צעד זה צפוי להאט את עליית מחירי הדירות בשנה הקרובה".

בבנק ישראל מוסיפים כי ההערכות הן שגם ברחבי העולם לא תעלה הריבית בחודשים הקרובים, ואף המדינות שהחלו כבר בהעלאת הריבית - יעצרו לתקופה קצרה.

בנוסף, הנגיד כבר הבהיר בעבר כי מטרתו להביא את הריבית לרמה 'נורמלית' של 4.5% בערך עד סוף השנה, כאשר לעת עתה גם אם לא תעלה הריבית בחודש יולי - עדיין נשמר הקצב המצופה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}